בעזהשי"ת
בבי מדרשא ד'פורום אוצר התורה'
טעם הגבהת הידים בשעת הנטילה
יסודי הדברים
איתא בגמרא (סוטה ד:), 'אמר רב חייא בר אשי אמר רב: מים ראשונים צריך שיגביה ידיו למעלה, מים אחרונים צריך שישפיל ידיו למטה. תניא נמי הכי: הנוטל ידיו צריך שיגביה ידיו למעלה, שמא יצאו המים חוץ לפרק, ויחזרו ויטמאו את הידים'.
ונחלקו הראשונים בפירוש מימרא זו, ובטעם הגבהת הידים.
שיטת הרא"ש
שהרא"ש (חולין פ"ח הי"ח)...