חידה בתלמוד וחז"ל - מיעוט שמבטל את הרוב | אוצר החידות| דף 2 חידה בתלמוד וחז"ל - מיעוט שמבטל את הרוב | אוצר החידות| דף 2
הודעה חבר 22 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

בן תורה

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
פותח האשכול
הודעות
134
תודות
341
נקודות
102
מקרה שבו מיעוט שנפל לתוך רוב, מבטל את דין הרוב לגמרי.
(לא מקרה שיש מעלה למיעוט, כמו: בריה, דבר חשוב וכדו')
 
חושבני שעברת על מצות עשה של "בצדק תשפוט עמיתך".
א' ידידי היקר @בן תורה סליחה אם נפגעת מחל לי לא זו היתה כוונתי ומקווה שתסלח לי בלב שלם
ב' כוונתי היתה להעיר ולאו דווקא לכבודו שאדם שואל חידה עם כמה תשובות ורק הוא יודע למה הוא התכוון זה כאילו אשכול פרטי ושוב סליחה
 
התשובה שאליה הייתה כוונתי:
משנה מסכת אהלות ב, א: "אלו מטמאין באהל המת וכזית מן המת וכזית נצל ומלוא תרווד רקב".
וכתב ר' עובדיה מברטנורא: "ואין מלוא תרוד רקב מטמא אלא מן המת שנקבר ערום בארון של שיש ומכוסה בכיסוי של שיש, עד שנודע בודאי שאין בו תערובת רקבון של בגד או של עץ או עפר אחר. אבל מת שנקבר בכסותו או בארון של עץ או בעפר, אין לו רקב".

א"כ, התשובה היא: מלא תרווד רקב מן המת, שדינו שמטמא באהל, אם נתערב בו מיעוט רקבון של בגד או עץ, אין לו דין רקב לטמא באהל.
הרי מיעוט שנפל לתוך רוב, מבטל את דין הרוב לגמרי.


יש עוד מקרה מעין זה [דומה לרקב, אבל לא רקב] שדינו ג"כ כנ"ל.
כרגע, אינני זוכר מהו.
אשמח שחו"ר הפורום שליט"א יזכירו לי.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

י"ד מירכא כפולה בתנ"ך...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה