"התחברות לרשעים" יהושפט, מלך יהודה (מלכים ב' ג) | בלוגים תורניים "התחברות לרשעים" יהושפט, מלך יהודה (מלכים ב' ג) | בלוגים תורניים

חד מבתראי

משתמש רגיל
gemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
123
תודות
239
נקודות
80
חד מבתראי יצר פוסט חדש
"התחברות לרשעים" יהושפט, מלך יהודה (מלכים ב' ג)

כל חרדי יודע שלא מתגייסים לצבא. נקודה.
למה? לא חסרות סיבות.
המרכזית שבהן כמובן, שזהו דבר ה' המסור אלינו ביד עבדיו הנאמנים, גדולי ומאורי הדור שליט"א.
אך ברצוני להוסיף סיבה נוספת, שכמדומני אחינו ה'סרוגים' לא נתנו אליה את תשומת הלב הראויה לה, למרות שהם ידועים כחובבי נ"ך (ליתר דיוק: חובבי הפרשנות המעוותת שלהם, שאיך שהוא בסוף נכנסת לנ"ך).
הבעייה היא: "התחברות לרשעים" אני יודע שאתם מגחכים, זהו?! זה הפסול הגדול?! נו נו..
אך...

קרא את הפוסט המלא בבלוג כאן...
 
נִתַּאי הָאַרְבֵּלִי אוֹמֵר: הַרְחֵק מִשָּׁכֵן רָע, וְאַל תִּתְחַבֵּר לָרָשָׁע, וְאַל תִּתְיָאֵשׁ מִן הַפֻּרְעָנוּת

ובמגן אבות להרשב"ץ
ואל תתחבר לרשע. כמו שהזהיר להתרחק מהשכן הרע לבריות כן הזהיר מלהתחבר לרשע שהוא רע לשמים. והכתוב אומר ורועה כסילים ירוע לפי שהוא למד ממעשיו. וכן כתוב אל תתרע את בעל אף פן תאלף ארחותיו ולזה הוא מהדברים המעכבים את התשובה. ובפרק אמר להם הממונה אמרו צדיק מעצמו כלומר נזכר לשבח מפני מעשיו שנא' זכר צדיק לברכה לשון יחיד. רשע מחבירו פירוש נזכר לגנאי מפני חבירו שנא' ושם רשעים ירקב לשון רבים. ובפרקי ר' אליעזר וכן במדרש משלי משלו משל לנכנס בבית הבורסי אע"פי שלא לקח כלום מכל מקום ריח רע קלט והוציא עמו. וכלל בזה כל התחברות בין בעסק משא ומתן בין בחברת אהבה כי כשהוא מתחבר עמו הוא מחזק את ידו להוסיף על חטאתו פשע כי הרשע אומר מה אני מפסיד במעשי הרעים והלא כל בני אדם הם מחבבים אותי ומתחברים אלי ועל זה אמרו באבות דרבי נתן אל תהי חבר לרשע אפילו לדבר מצוה. וכן אמרו במכילתא אל יתחבר אדם לרשע אפילו לקרבו לתורה שהרי יונדב כשנתחבר ליהוא פחתו אות אחת משמו וקראו אותו יונדב. ובאבות דר' נתן אמרו כל המודבק לרעים אע"פ שאינו עושה כמעשיהם נוטל עונש כיוצא בהם וכל המודבק לטובים אע"פי שאינו עושה כמעשיהם נוטל שכר כיוצא בהם. והטעם בזה הוא שהתחברותו עם הטובי' או עם הרעים היא מחזקת ידיהם במעשיהם וכאלו כל אשר הם עושים הוא היה עושה. ולזה נאמר ליהושפט בהתחברו עם אחזיהו פרץ ה' מעשיך וכן אמר לו כשהתחבר אל אחאב הרשע לעזור ושונאי ה' תאהב ובזה עליך קצף. ולא מצא הקב"ה דופי ביצחק אבינו שהיה עולה תמימה אלא על שאהב את שנאיו כמו שנזכר במדרש חזית ובילמדנו פרשת קדושים:​
 
שהרי יונדב כשנתחבר ליהוא פחתו אות אחת משמו וקראו אותו יונדב
ייש"כ עצום!
כבר שמתי לב מזה זמן רב לתופעה בנ"ך שאדם נקרא בשם מלא עם ה', ולאחר שהוא מרשיע (בדר"כ) מוסר הה' משמו.
כמו יהורם - יורם ועוד.
אכן רציתי לפרש כן שאחרי שחטא סר ה' מעליו, אך 'לא העזתי'...
כעת אני רואה כעין זה מפורש!
ברוך משיב אבידה לבעליה!
 

הודעות מומלצות

מתי אדם שוקל יותר לפני האכילה או אחרי? (מקור...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה