שיח יצחק

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
194
תודות
474
נקודות
69
מדוע אחשורוש היתמם ושאל זאת, הרי הוא נתן להמן אישור לבצע את הגזירה?

  • מנות הלוי: הוא לא היתמם, אלא כעס על התעוזה של הצורר, שהתכוון להשניא את אשתו, המלכה שבה בחר מכל הנשים, שהיתה יהודיה.
  • אור חדש: אחשורוש אמר שגם אם נתן לו אישור, היתה זו רק הסכמה עקרונית, והיה עליו לשוב ולשאול אותו שנית לפני שליחת האגרות, ולא לכתוב ולשלוח אותן מעצמו, ולכן שאל 'מי הוא זה ואי זה הוא אשר מלאו לבו לעשות כן'.
  • רבי חיים קניבסקי: אחשורוש אכן ניסה להיתמם ועשה עצמו כאינו יודע ושאל 'מִי הוּא זֶה… אֲשֶׁר מְלָאוֹ לִבּוֹ לַעֲשׂוֹת כֵּן', באכזריות כזו, להמית אומה שלמה ללא כל סיבה.
 
כמדומני שבמלבי"ם פירש מכח זה שהמן לא אמר לו באיזה עם מדובר, וגרם לו להבין שלאבדם כוונתו לגרום להתבוללותם.

אך למי שרואה את מערכת המשפט הישראלית, לא קשיא מידי.
 
ראיתי בספר הקדוש והנכבד שפתי חיים שמבאר בזה עפ"י הגר"א בסוף החלק על פורים.
ומסביר שאחשורוש הסכים שמי שימיר דתו יחיה, אבל המן רצה כמו הנאצים להשמיד גם את המתבוללים.
ולזה התמם כששמע שרוצים גם לאבד את כולם
(וכידוע אמרו שאחשורוש שנא את היהודים יותר... וכמו שאומר הבית הלוי שפרעה חמור שרצה לגזור רק על הזכרים)
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון