וישלח - כִּֽי־שָׂרִ֧יתָ... וְעִם־אֲנָשִׁ֖ים וַתּוּכָֽל - האומנם? | בראשית וישלח - כִּֽי־שָׂרִ֧יתָ... וְעִם־אֲנָשִׁ֖ים וַתּוּכָֽל - האומנם? | בראשית
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

הצעיר שבחבורה

בית המדרש/הלכה ומנהג
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
מנהל פורום
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
3,719
תודות
8,761
נקודות
447
ועם אנשים, כפי המבואר במדרשים ובמפרשי התורה מתפרש על עשיו ולבן

ואני תמה, האומנם? יעקב יכל לו ללבן?

לאחר שנשא את לאה בניגוד לרצונו?
עבדו 14 שנה במקום שבע?
ועוד שש שנים נוספות למרות ש.. "שלחני ואלכה אל מקומי ולארצי"?
בורח מבית לבן בסתר?
לבן משיגו ומאלץ אותו לאחר ויכוח לכרות ברית ש"לא יענה יעקב את בנותיו ונכדיו של לבן"

הלזה ייקרא "ותוכל"?
 
ועם אנשים, כפי המבואר במדרשים ובמפרשי התורה מתפרש על עשיו ולבן

ואני תמה, האומנם? יעקב יכל לו ללבן?

לאחר שנשא את לאה בניגוד לרצונו?
עבדו 14 שנה במקום שבע?
ועוד שש שנים נוספות למרות ש.. "שלחני ואלכה אל מקומי ולארצי"?
בורח מבית לבן בסתר?
לבן משיגו ומאלץ אותו לאחר ויכוח לכרות ברית ש"לא יענה יעקב את בנותיו ונכדיו של לבן"

הלזה ייקרא "ותוכל"?
היה נראה לי להוסיף בזה עוד, שמוכרח לבאר כפי שנקט הגאון הרב @זרח לווין, והוא מסיבה פשוטה, התורה חיברה את שתי מאבקי יעשב גם יחד, ואם בשניהם לא התוצאה שווה לכאורה לא היה מקום לחברם כאחד, וי"ל.
 
הן אמת שיעקב אבינו ברח כגנב בלילה.
אבל, הוא עשה את זה כשאצלו יש.
רחל
לאה
מקנה רב.
בתחכום גדול מאד הוא מצליח לעשות את הלא יאמן.
 
הן אמת שיעקב אבינו ברח כגנב בלילה.
אבל, הוא עשה את זה כשאצלו יש.
רחל
לאה
מקנה רב.
בתחכום גדול מאד הוא מצליח לעשות את הלא יאמן.
זה נכון ומצויין, אבל זה לא עונה על עצם טענות הרב @הצעיר שבחבורה
לאחר שנשא את לאה בניגוד לרצונו?
עבדו 14 שנה במקום שבע?
ועוד שש שנים נוספות למרות ש.. "שלחני ואלכה אל מקומי ולארצי"?
בורח מבית לבן בסתר?
לבן משיגו ומאלץ אותו לאחר ויכוח לכרות ברית ש"לא יענה יעקב את בנותיו ונכדיו של לבן"
 
הוא אשר אמרתי שיעקב אבינו לא הסתכל על הדרך אלא על התוצאה.

לשם הדוגמא, להבדל בין הקודש לחול.
עברנו את השביעי באוקטובר.
למעלה מ200 חטופים
הרוגים
נטבחים....

ועכשיו מהצד השני
אין:
עזה
לבנון
תימן
כל הרשעים שהיו והלכו
סוריה
ועוד היד נטויה.

והרי היה את שביעי באוקטובר וטראמפ כפה עלינו הסכם.

אבל אני יעקב ואתה נעבאך לבן.
 
עיקר מה שלבן ביקש זה להשמיד את הכול
וזה יעקב הצליח עליו
אף אם כדבריך
במה הצליח יעקב עליו?
הרי "יֶשׁ־לְאֵ֣ל יָדִ֔י לַעֲשׂ֥וֹת עִמָּכֶ֖ם רָ֑ע וֵֽאלֹהֵ֨י אֲבִיכֶ֜ם אֶ֣מֶשׁ ׀ אָמַ֧ר אֵלַ֣י לֵאמֹ֗ר הִשָּׁ֧מֶר לְךָ֛ מִדַּבֵּ֥ר עִֽם־יַעֲקֹ֖ב מִטּ֥וֹב עַד־רָֽע"
אכן, שעם כל זאת 'תרי"ג מצוות שמרתי'.
לזה ייקרא 'ותוכל'.
כמדו' שאי"ז פשוטם של דברים.
הן אמת שיעקב אבינו ברח כגנב בלילה.
אבל, הוא עשה את זה כשאצלו יש.
רחל
לאה
מקנה רב.
בתחכום גדול מאד הוא מצליח לעשות את הלא יאמן.
לאה, זוהי של לבן ולא של יעקב.
רחל, לאחר עבודה של 14 שנה, ואילוץ לקחת את לאה לפניה
מקנה רב, לאחר עבודה של שש שנים
ולאחר ש"וְלֹֽא־נְתָנ֣וֹ אֱלֹהִ֔ים לְהָרַ֖ע עִמָּדִֽי" ו"וַיַּצֵּ֧ל אֱלֹהִ֛ים אֶת־מִקְנֵ֥ה אֲבִיכֶ֖ם וַיִּתֶּן־לִֽי".

היכן התחכום המדובר?
 
אף אם כדבריך
במה הצליח יעקב עליו?
הרי "יֶשׁ־לְאֵ֣ל יָדִ֔י לַעֲשׂ֥וֹת עִמָּכֶ֖ם רָ֑ע וֵֽאלֹהֵ֨י אֲבִיכֶ֜ם אֶ֣מֶשׁ ׀ אָמַ֧ר אֵלַ֣י לֵאמֹ֗ר הִשָּׁ֧מֶר לְךָ֛ מִדַּבֵּ֥ר עִֽם־יַעֲקֹ֖ב מִטּ֥וֹב עַד־רָֽע"
זה ההצלחה שאם כל יכולתו ת'כלס הוא לא מנע את זה
לא הוא ולא היעומשי"ת...
 
אף אם כדבריך
במה הצליח יעקב עליו?
הרי "יֶשׁ־לְאֵ֣ל יָדִ֔י לַעֲשׂ֥וֹת עִמָּכֶ֖ם רָ֑ע וֵֽאלֹהֵ֨י אֲבִיכֶ֜ם אֶ֣מֶשׁ ׀ אָמַ֧ר אֵלַ֣י לֵאמֹ֗ר הִשָּׁ֧מֶר לְךָ֛ מִדַּבֵּ֥ר עִֽם־יַעֲקֹ֖ב מִטּ֥וֹב עַד־רָֽע"

כמדו' שאי"ז פשוטם של דברים.

לאה, זוהי של לבן ולא של יעקב.
רחל, לאחר עבודה של 14 שנה, ואילוץ לקחת את לאה לפניה
מקנה רב, לאחר עבודה של שש שנים
ולאחר ש"וְלֹֽא־נְתָנ֣וֹ אֱלֹהִ֔ים לְהָרַ֖ע עִמָּדִֽי" ו"וַיַּצֵּ֧ל אֱלֹהִ֛ים אֶת־מִקְנֵ֥ה אֲבִיכֶ֖ם וַיִּתֶּן־לִֽי".

היכן התחכום המדובר?
השבתי למעלה במשל משלי.
וידוע מאמר איוב:
הֲלֹא־אֹזֶן מִלִּין תִּבְחָן וְחֵךְ אֹכֶל יִטְעַם־לוֹ
 
השבתי למעלה במשל משלי.
וידוע מאמר איוב:
הֲלֹא־אֹזֶן מִלִּין תִּבְחָן וְחֵךְ אֹכֶל יִטְעַם־לוֹ
כמדו' שאין המשל דומה לנידון כלל
לבן לא התנגד לנישואי יעקב לרחל ולאה.
ולגבי המקנה רב, כבר השבתי שאין זו הצלחת יעקב.

אז, מה הנושא, שהוא הצליח לברוח למרות שלבן התנגד לכך? הלזה ייקרא ותוכל?
 
מי יוכל להגדיר לנו הצלחת יעקב אם לא הוא בעצמו.
וַיִּדַּ֥ר יַעֲקֹ֖ב נֶ֣דֶר לֵאמֹ֑ר אִם־יִהְיֶ֨ה אֱלֹהִ֜ים עִמָּדִ֗י וּשְׁמָרַ֙נִי֙ בַּדֶּ֤רֶךְ הַזֶּה֙ אֲשֶׁ֣ר אָנֹכִ֣י הוֹלֵ֔ךְ וְנָֽתַן־לִ֥י לֶ֛חֶם לֶאֱכֹ֖ל וּבֶ֥גֶד לִלְבֹּֽשׁ:
וְשַׁבְתִּ֥י בְשָׁל֖וֹם אֶל־בֵּ֣ית אָבִ֑י וְהָיָ֧ה ה֛' לִ֖י לֵאלֹהִֽים:
וכשחזר בשלום, ניצח.
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

מצאתי כמה תמונות פחות מפורסמות על גדולי ישראל...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה