חיי שרה - לספוד לשרה | בראשית | פורום אוצר התורה חיי שרה - לספוד לשרה | בראשית | פורום אוצר התורה

רבי

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
הודעות
537
תודות
1,166
נקודות
216
ויבא אברהם לספד לשדה ולבכתה (כג, ב)
מדוע מפריד הפסוק בין המילים לספד' ולבכתה' באמצעות המילה לשרה'? מדוע לא נכתב לספד ולבכות לשרה?
לא פעם מגיע אדם לחתונה מציץ לכיוון החתן ומבין מיד שהוא טעה באולם. החתונה הזו אינה שלו. אך לפעמים זה קורה גם בלוויה, אדם מגיע למקום באמצע ההספדים מקשיב לשבחים המופלגים שאומרים על הנפטר, ושואל את עצמו האם לא נקלעתי בטעות ללוויה של אדם אחר הרי הכרתי את הנפטר ומה שמדברים כאן אינו אודותיו זה לא הוא.
וכך כותב רבי יהודה ליב לאזארוב מגיד מישרים בארה"ב בספר דרשותיו מטה יהודה כמו שנוהגים בימים האלה באמריקה שמספידים אנשים כאלה ומספרים עליהם שבחים שאין בהם, ולשומע נדמה אז שמספידים איש אחר לא את הנפטר שהוא ידע ,הוא שומע שמספרים על הנפטר שהיה אדם כשר ירא אלוקים איש טוב וחונן והוא יודע שבכל השבחים האלה אין אף קורטוב של אמת וכל דברי המספיד הם שקר וכזב.
והנה השבחים שנאמרו על שרה היו נוראים ועצומים, נפטרת ללא חטא כלל, בת ק' כבת כ' לחטא מה בת כ' לא חטאה שהרי אינה בת עונשין אף בת ק' בלא חטא (רש"י כג א) ולפיכך לא מפריד הפסוק בין המילה לספד' למילה לשרה', לומר לך שלמרות ההפלגות הנוראיות שנאמרו על הנפטרת הרי שזו היא ולא אחרת.
 
ויבא אברהם לספד לשרה ולבכתה (כג, ב)
מדוע מפריד הפסוק בין המילים לספד' ולבכתה' באמצעות המילה לשרה'? מדוע לא נכתב לספד ולבכות לשרה?
ולמעשה יל"ע למה צריך בכלל לכתוב "לשרה"
וכדהק' האלשיך כאן בפרשה
וז"ל
וגם אומרו לשרה הוא מיותר והיה לו לומר לסופדה ולבכותה
וע"ש באריכות כדרכו בקודש
 

הודעות מומלצות

מספר בעל המעשה: "אני גר בבני ברק, בקצה אחד של...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה