לך לך - עקצו עקרב ונמצא מהול | בראשית | פורום אוצר התורה לך לך - עקצו עקרב ונמצא מהול | בראשית | פורום אוצר התורה
  • מחפשים אשכולות לפי נושא? השתמשו בקידומות! לחצו על קידומת ברשימה או בקידומת שמופיע בראש האשכול ברשימת הנושאים כדי לראות את כל האשכולות המסומנים בה.
  • תצוגת הפורום - ערכת עיצוב ברירת מחדל >>> השתתפו בסקר והשפיעו!

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
gemgemgemgemgem
חבר צוות
מנהל תוכן
מנהל פורום
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
2,500
תודות
5,985
נקודות
622
במדרש תנחומא: היה יושב אברהם ותמה היאך ימול, כיון שאמר לו הקב"ה ואתנה בריתי ביני ובינך, מה כתיב אחריו וַיִּפֹּל אברהם על פניו, כיון שנפל על פניו רמז הקב"ה לאותו מקום ועקצו עקרב ונמצא מהול וכו'.

הנה נקט את הפסוק של הנפילה השניה שכתיב בו "אברהם" עם ה', לרמז שע"י הנפילה נעשה שלם ברמ"ח איבריו כמנין אברהם.

וזה נרמז בב' הנפילות, "ויפל אברם" ואז בא עקרב ועקצו ונימול, ועי"ז "ויפל אברהם" שנוסף לו ה' איברים.​
 
א] אברהם אע"ה היה ירא לימול ובא עקרב ועקצו וחתך ערלתו. מדרש. ורמז הרב אברהם היכיני זלה"ה בעצם היום הזה, בעצם ר"ת בעקיצת עקרב צדיק מל. [מדבר קדמות להרב חיד"א ז"ל מערכת א' אות מ"ח, וכן בספרו חומת אנך סוף פ' לך]

ב] מי שנשכו עקרב וכו', ובכלי חמדה כתב יעביר על הנשיכה ברית של תינוק שעדיין לא פגמו ויתרפא, ונראה לי טעם לזה למה לנשיכת העקרב מועיל המילה לרפואה, אלא שאבריו של אדם נבראים על פי המזלות, והמילה היא במזל עקרב עיין בשלשלת הקבלה, ומזה הטעם היתה מילתו של אברהם על ידי עקרב וכו'. [שבט מוסר פי"א]​
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

כולם יודעים את הכלל היסודי שאין להורים להתערב...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה