האם יש חיוב אכילת פת בסעודת פורים? | פורום אוצר התורה

האם יש חיוב אכילת פת בסעודת פורים?

כותרת האשכול

מגן אברהם סימן תרצה ס"ק ט
כי מדינא נ"ל דלעולם אין מחזירין אותו כי לא מצינו שחייב לאכול פת בפורי' ומצי למיפטר נפשיה בשא' מיני מטעמי'
 
נראה א"כ ששונה מיו"ט ושבת שבהם אם אכל סעודה קיים המצוה משא"כ בפורים יהיה מחויב להרבות לשם משתה ושמחה ואם לא לא יצא ידי חובה.
 
נראה א"כ ששונה מיו"ט ושבת שבהם אם אכל סעודה קיים המצוה משא"כ בפורים יהיה מחויב להרבות לשם משתה ושמחה ואם לא לא יצא ידי חובה.
אף בסעודת שבת ויו''ט הוא מחלוקת הראשונים אם צריך פת עי' בטור וב''י סי' רצא
מיהו התם קי''ל דבעי פת דוקא. אבל עכ''פ חזי' דאיכא סעודה שאינה לשם 'משתה ושמחה' דל''ב פת.
 
מ"מ בשבת ויו"ט שיש חיוב בכמה סעודות עצם קביעת כל סעודה בשעתא הוי קיום המצוה משא"כ בפורים נראה שלא כל אכילה תפטור ממצות משתה ושמחה אלא רק אם ייחד זאת לשם משתה ושמחה.
 
נראה שהמהר"ל חביב סבר שבפורים המשולש שמוקפים עושים משתה בשבת יש לעשות סעודה נוספת לכבוד פורים ולא די בסעודות שבת ואפילו פוסקי זמננו הגרש"ז ועוד שנקטו להחמיר לעשות משתה גם בשבת נקטו שיוסיף משהו בסעודה ולא די בסעודה עצמה (משא"כ ביו"ט שחל בשבת).
 
נראה שהמהר"ל חביב סבר שבפורים המשולש שמוקפים עושים משתה בשבת יש לעשות סעודה נוספת לכבוד פורים ולא די בסעודות שבת ואפילו פוסקי זמננו הגרש"ז ועוד שנקטו להחמיר לעשות משתה גם בשבת נקטו שיוסיף משהו בסעודה ולא די בסעודה עצמה (משא"כ ביו"ט שחל בשבת).
לגבי ר''ח שחל בשבת מבו' במ''ב [סי' תיט סק''ב] בשם הפו' להוסיף דבר משאר שבתות.
 
חזור
חלק עליון