האם יש לחוש לנהוג ברכב? | פורום אוצר התורה

האם יש לחוש לנהוג ברכב?

כותרת האשכול

מסקר שערכתי אצל נהגים בסביבתי אף אחד לא מוכן לנהוג בלי ביטוח חובה.
וכששאלתי למה כולם ענו ואם הפגע במישהו?
האם כשיש כזה חשש מותר לנהוג ברכב?
למה לא?
 
חשש רציחה.
אם אדם היה סומך על עצמו שלא יפגע במישהו ניחא אבל אם האדם עצמו חושש איזה היתר יש לו?
לא חושש שמא ירצח.
אלא שבכה"ג טעות יכולה לעלות ביוקר ולכן מבטח את עצמו.
 
אשאל זאת כך תשאל כל נהג האם הוא בטוח שלא יפגע במישהו בחייו התשובה היא לא.
(מקובל אף על אחד מגדולי ישראל זצ"ל של"ע פגע בילד וקיבל על עצמו לא לישון כל השבוע על מיטה)
 
מישהו בא לקדוש ישראל הרה"ק מהר"א מבעלזא זיע"א וביקש ברכה לעשות רישיון על רכב (באופן עקרוני מרן לא הרשה לעשות אז רישיונות - דבר שעדיין לא היה מצוי כל כך)
ולאחר שראה שהאיש צריך לזה באמת אמר לו שני הדרכות
הא' שיעשה חסד עם הרכב ובכך יהיה לו השמירה של "שלוחי מצוה אינן ניזוקים"
והשנית אמר לו שיקפיד על חוקי התנועה כמו שמקפיד על עשרת הדברות, ורק כשקיבל על עצמו שנני דברים אלו האציל מברכתו עליו
מוכח מכאן שבאמת באמת יש סכנה גדולה בדבר זה אך ישראל גומלי חסדים וודאי לכל אחד יש את ה"ביטוח" הזה של שלוחי מצווה
 
זכורני שראיתי כתוב שהסטייפלר אמר שכשיבנה בהמ"ק יאסרו את הרכבים, באשר המצב הוא שהם גורמים למאות רבות של הריגות, מי מתיר להשתמש בדבר שבוודאות הורג אנשים, אשמח למי שיביא את המקור בו כתוב הדבר.
ובהאי ענינא מישהו בא לבקש מהסטייפלר ברכה על משפט שהוא עומד בפניו שאלו הסטייפלר על מה המשפט כשענה על עבירת תחבורה ענה אם כן עדיף שתתחייב במשפט...
 
זכורני שראיתי כתוב שהסטייפלר אמר שכשיבנה בהמ"ק יאסרו את הרכבים, באשר המצב הוא שהם גורמים למאות רבות של הריגות, מי מתיר להשתמש בדבר שבוודאות הורג אנשים, אשמח למי שיביא את המקור בו כתוב הדבר.
ובהאי ענינא מישהו בא לבקש מהסטייפלר ברכה על משפט שהוא עומד בפניו שאלו הסטייפלר על מה המשפט כשענה על עבירת תחבורה ענה אם כן עדיף שתתחייב במשפט...

מאוד מעניין.
א"כ למה לא יצא הוא בעצמו לאסור אותו, לכל אלו שסרים למשמעתו?
 
מאוד מעניין.
א"כ למה לא יצא הוא בעצמו לאסור אותו, לכל אלו שסרים למשמעתו?
גם למה נתן לבאי ביתו לנהוג?
יש כאלו שאומרים שלא מומלץ לנהוג אבל לא שמענו עד כה לאיסור מוחלט.
 
חזור
חלק עליון