שמעון הגלילי
משתמש רגיל
- הודעות
- 59
- תודות
- 158
- נקודות
- 30
ונשמע קולו בבואו אל הקודש. מסורה 'נשמע' ג', א' דין, ב' נעשה ונשמע (משפטים), ג' ונשמע פתגם המלך (אסתר).
למליצה יש לומר דהנה אם אחד עומד ודורש ברבים, יש להבחין ולעמוד על האמת אם כוונתו לשמים להוכיח במקהלות על דרך הוכיח תוכיח, או רק להשמיע קולו כוונתו כח נאומו שהוא מטיף נאה. וההבחנה הוא על דרך דאמרו רז"ל כל מי שיש בו יראת שמים דבריו נשמעים, ומעתה על ידי שנעשה ונשמע מוכח שדרש לשם שמים.
וזה 'ונשמע קולו בבואו אל הקדש' אם תשמע קול המוכיח ותראה ש'נעשה ונשמע' כי קבלו השומעים לעשות כן, מזה תדע כי 'ונשמע פתגם המלך' כוונת המוכיח היה רק להודיע פתגם המלך הקב"ה ויש בו יראת שמים.