יומא דהילולא. ד' אדר. חידוש קצר מתורתו של בעל ההילולא הרה"ק רבי לייב שרה'ס זצ"ל | פורום אוצר התורה

יומא דהילולא. ד' אדר. חידוש קצר מתורתו של בעל ההילולא הרה"ק רבי לייב שרה'ס זצ"ל

כותרת האשכול

שמעון הגלילי

משתמש רגיל
הודעות
59
תודות
158
נקודות
30
ד' אדר

רבי לייב שרה'ס זצוק"ל

תץ - תקנא

מובא בשמו כי היה מתרעם על המנהג הנפוץ לומר דברי תורה ברבים, באומרו כי הצדיק עצמו צריך להקרין תורה ולא לאומרה, אלא יקפיד שכל מעשיו והנהגותיו יהיו תורה ושהוא בעצמו יהיה תורה, דהיינו שיתנהג בכל דרכיו על פי התורה עד שילמדו בני אדם ממנו מהנהגותיו תנועותיו דביקותו ודיבורו, על דרך שנאמר 'אין אומר ואין דברים בלי נשמע קולם בכל הארץ יצא קום ובקצה תבל מיליהם' ובלשון קדשו א צדיק דארף זיין שטיק תורה [צדיק צריך להיות חתיכה של תורה].
אך בכ"ז נשאר ממנו מעט ד"ת ונביא גרגר אחד ממנו:

ורם לבבך ושכחת את ה' אלקיך. כשהיה נכדו של רבי לייב אצל האדמו"ר הקדוש מקאצק בקש ממנו שיאמר לו דבר תורה ששמע מזקנו, אמר לו ששמע ממנו על הפסוק הזה שכשלבני ישראל יש עשירות על ידי זה רם לבבם, ואז 'ושכחת' היינו שהם שכיחים תמיד אצל השי"ת כי אין להם דאגת פרנסה, ובכן יש להם פנאי לחשוב עצות היאך להתקרב להשי"ת.​
 
ורם לבבך ושכחת את ה' אלקיך. כשהיה נכדו של רבי לייב אצל האדמו"ר הקדוש מקאצק בקש ממנו שיאמר לו דבר תורה ששמע מזקנו, אמר לו ששמע ממנו על הפסוק הזה שכשלבני ישראל יש עשירות על ידי זה רם לבבם, ואז 'ושכחת' היינו שהם שכיחים תמיד אצל השי"ת כי אין להם דאגת פרנסה, ובכן יש להם פנאי לחשוב עצות היאך
מה המסר שצריך כמה שיותר כסף?
 
בבריסק טענו שהאדם הזה לא היה ולא נברא.
מקור?
אגב, ישנו ערבוב בין שני אנשים הסבא משפולי ורבי לייב שרה'ס ואינם אותו אדם, השמועה הנ"ל [שאינני יודע על מה מתבססת] היתה ביחס לסבא משפולי.
היארצייט של הסבא משפולי הוא בו' בתשרי.
מצורף כתבה על הטעות שבקישור שני האישים כאדם אחד.
 

קבצים מצורפים

מצורף מגילת יוחסין בכת"י הרב מטעפליק בו מזכיר את ייחוסם לסבא משפולי וצילום קברו.
 

קבצים מצורפים

נערך לאחרונה:
אגב, ישנו ערבוב בין שני אנשים הסבא משפולי ורבי לייב שרה'ס ואינם אותו אדם, השמועה הנ"ל [שאינני יודע על מה מתבססת] היתה ביחס לסבא משפולי.
היארצייט של הסבא משפולי הוא בו' בתשרי.
וע"ע כאן.
 
כי כסף זה שלא יהיה דאגות לפרנסה.
פת במלח זה דרך הצמצום - ולא עניות
נ.ב טעות שהרבה טועים בה אסור להכנס במודע לדרך עניות אלא אפשר שאדם מבחירה יצמצם את צרכיו לפת במלח.
 
כי כסף זה שלא יהיה דאגות לפרנסה.
פת במלח זה דרך הצמצום - ולא עניות
נ.ב טעות שהרבה טועים בה אסור להכנס במודע לדרך עניות אלא אפשר שאדם מבחירה יצמצם את צרכיו לפת במלח.
מסכים עם החילוק אך עדיין חינכו אותי לא לרדוף אחרי כסף ופה נראה שזה מעלה גדולה מאד.
 
בדיוק.
נראה לי שכדאי לעצור כאן.
אנו מסיטים את נושא האשכול.
וכדי להחזיר אותנו לנושא האשכול:
הוא לא אמר כמה ומה לעשות כדי שיהיה פרנסה, (שעל זה יש לדון בנפרד, כמו שהוזכר)
אני הבנתי שהמשמעות היא יותר כלפי הקב"ה,
שכשהוא ישפיע לנו שפע, על ידי זה נוכל יותר להתקרב אליו ולעבודתו.
 
חזור
חלק עליון