חידות מעניינא דיומא - 2 פעולות שדינן חלוק אם יעשה אותן בשבת זו לבין שבת הבאה | פורום אוצר התורה

חידות מעניינא דיומא 2 פעולות שדינן חלוק אם יעשה אותן בשבת זו לבין שבת הבאה

כותרת האשכול

גרינפלד

משתמש מוביל
פרסם 5 מאמרים
הודעות
475
תודות
1,466
נקודות
207
א. איזו פעולה מותר לעשותה בשבת זו [תצווה], ואסור לעשותה בשבת הבאה [כי תשא]?

ב. איזו פעולה אם עשאה בשבת זו - לא עבר על מלאכה דאורייתא, ובשבת הבאה - כן עבר על מלאכה דאורייתא?
 
פִּתָרוֹן
א. איזו פעולה מותר לעשותה בשבת זו [תצווה], ואסור לעשותה בשבת הבאה [כי תשא]?
טלטול המגילה

ב. איזו פעולה אם עשאה בשבת זו - לא עבר על מלאכה דאורייתא, ובשבת הבאה - כן עבר על מלאכה דאורייתא?
כתב החיי אדם, שמי שמפורר את החמץ וזורק אותו לרוח בשביל לבערו,
מכיון שמקיים בזה מצווה - חשיב זורה;
ולפי"ז למש"כ המשנ"ב בשם המהרי"ק שכל ל' יום שקודם פסח מקיימים תשביתו -
א"כ מיום ו' - מתחילים ל' יום קודם הפסח.
א. איזו פעולה מותר לעשותה בשבת זו [תצווה], ואסור לעשותה בשבת הבאה [כי תשא]?
טלטול המגילה

ב. איזו פעולה אם עשאה בשבת זו - לא עבר על מלאכה דאורייתא, ובשבת הבאה - כן עבר על מלאכה דאורייתא?
כתב החיי אדם, שמי שמפורר את החמץ וזורק אותו לרוח בשביל לבערו,
מכיון שמקיים בזה מצווה - חשיב זורה;
ולפי"ז למש"כ המשנ"ב בשם המהרי"ק שכל ל' יום שקודם פסח מקיימים תשביתו -
א"כ מיום ו' - מתחילים ל' יום קודם הפסח.
 
פִּתָרוֹן
כתב החיי אדם, שמי שמפורר את החמץ וזורק אותו לרוח בשביל לבערו,
מכיון שמקיים בזה מצווה - חשיב זורה;
ולפי"ז למש"כ המשנ"ב בשם המהרי"ק שכל ל' יום שקודם פסח מקיימים תשביתו -
א"כ מיום ו' - מתחילים ל' יום קודם הפסח.
ואולי יש לפקפק שכוונת החיי אדם רק לאחר זמן הביעור.
 
חזור
חלק עליון