הרב שך בהקדמה למהדורה רביעאה לאבי עזרי כותב שתורת הקבלה אינה תורה כי אם מצוה בעלמא וממילא יותר חשוב ללמוד את תורת הנגלה.
אשמח לשמוע את דעת הציבור בענין?
וכן אם מאן דהוא יוכל להעלות בנדיבות ליבו את צילום הקטע המדובר?
ר' מאיר צבי ברגמן חתנו מעיד בספר שערי אורה שהוא לא התכוין לחכמת הקבלה אלא רק לחכמת הפרדס של הכרת הבורא של הרמב"ם. וגם בזה חזר בו והודה שלא כך, והרי הוא בכלל לימוד תורה.
חבל לטחון מים. ולהבעיר ניצוצות הבל.
מצרף תצ"מ, ואביא כאן את התוכן. (זה בבראשית תורת ה' ב)
ופשוט שלא התכוין מור"ח על סודות התורה של חז"ל התנאים והאמוראים וכתבי האריז"ל ותלמידיו, אלא על מעשה בראשית ומעשה מרכבה לפי שיטת הרמב"ם, שזה נקרא להרמב"ם פרדס, וע"ז אמרו חכמים ארבעה נכנסו לפרדס, ע"ז פירש מור"ח שזה לא נכלל בתלמוד תורה אלא במצות ידיעת השם, אמנם מצאתי בדברי הרמב"ם עצמו בפ"א מהל' תלמוד תורה שכתב עד אימתי חייב ללמוד תורה עד יום מותו כו' וחייב לשלש את זמן למידתו שליש בתורה שבכתב ושליש בתורה שבעל פה ושליש יבין וישכיל אחרית דבר מראשיתו ויוציא דבר מדבר וידמה דבר לדבר כו' והאיך יוציא האסור והמותר וכיוצא בהן מדברים שלמד מפי השמועה וענין זה הוא הנקרא גמרא, כיצד היה בעל אומנות והי' עוסק במלאכתו שלש שעות ביום ובתורה תשע, אותן התשע קורא בשלש מהן בתורה שבכתב ובשלש בתורה שבעל פה ובשלש אחרונות מתבונן בדעתו להבין כו', והענינים הנקראים פרדס בכלל הגמרא הן עכ"ל הרי שהרמב"ם עצמו כתב על פרדס לפי שיטתו שזהו בכלל הגמרא, בתלמוד תורה, וברור בס"ד, והראיתי זה למו"ר חמי הגאון שליט"א ובענותנותו הודה לי, ודוק.