חידה בתלמוד וחז"ל - היכן מוזכר ברש"י ותוס': 'בירושלמי' ואינו בירושלמי? | פורום אוצר התורה

חידה בתלמוד וחז"ל היכן מוזכר ברש"י ותוס': 'בירושלמי' ואינו בירושלמי?

כותרת האשכול

פִּתָרוֹן
כשתחגוג תמצאנו
עכשיו זה הפך להיות קל.

חגיגה כו א
רש"י - ובהדיא תניא בירושלמי: נאמנין על טהרת כל הכלים לקדש
תוס' - וכן תניא בהדיא בירושלמי נאמנין על טהרת כל הכלים

ולפנינו בתוספתא - ובירושלם נאמנין על טהרת כל הכלים לקודש אבל לא לתרומה ובשעת הרגל אף על התרומה.

ולכאו' צריך להגיה ברש"י ותוס' 'בירושלים נאמנין'
רש"י מסכת בבא מציעא דף כא עמוד א
כריכות - עומרים קטנים, כמו מאלמים אלומים ומתרגמינן בירושלמי: מכרכן כריכן (בראשית לז).
 
כשתחגוג תמצאנו
עכשיו זה הפך להיות קל.

חגיגה כו א
רש"י - ובהדיא תניא בירושלמי: נאמנין על טהרת כל הכלים לקדש
תוס' - וכן תניא בהדיא בירושלמי נאמנין על טהרת כל הכלים

ולפנינו בתוספתא - ובירושלם נאמנין על טהרת כל הכלים לקודש אבל לא לתרומה ובשעת הרגל אף על התרומה.

ולכאו' צריך להגיה ברש"י ותוס' 'בירושלים נאמנין'
 
פִּתָרוֹן
עכשיו זה הפך להיות קל.
אין, לגבי משה כו'
חגיגה כו א
רש"י - ובהדיא תניא בירושלמי: נאמנין על טהרת כל הכלים לקדש
תוס' - וכן תניא בהדיא בירושלמי נאמנין על טהרת כל הכלים

ולפנינו בתוספתא - ובירושלם נאמנין על טהרת כל הכלים לקודש אבל לא לתרומה ובשעת הרגל אף על התרומה.

ולכאו' צריך להגיה ברש"י ותוס' 'בירושלים נאמנין'
וכן הגיהו בנדמ''ח ע''י 'עוז והדר' עפ''י כת''י
 
חזור
חלק עליון