ל"ג בעומר - הערה למלינים על העולים לציון הרשב"י במירון | ענייני דיומא ל"ג בעומר - הערה למלינים על העולים לציון הרשב"י במירון | ענייני דיומא

ל"ג בעומר הערה למלינים על העולים לציון הרשב"י במירון (14 צופים)

המאושר!

משתמש ותיק
פרסם מאמר
הודעות
216
תודות
739
נקודות
116
מה לכם כי תלונו על עדת ה' - רבבות אלפי ישראל, העולים לציון הקדוש מירונה, להשתתף בשמחת ההילולא של מאור עינם ומאיר נתיבותם - התנא האלוקי רשב"י, ומגחכים עליהם שאין זו הלכה?

וכי כל מי שמשתתף בשמחת חתונתו של רבו - לא של בן רבו, אלא של רבו בעצמו, הרי הוא משתתף שם בגלל שזה הלכה?

אלא הרי הוא משתתף שם, כי הוא מרגיש בכל ליבו ומאודו, את שמחת חתונת רבו, ובגלל שהוא תלמידו כבנו, הרי הוא ממש חלק מהשמחה, ולכן הרי הוא משתתף! זה הכל. כל כך פשוט!

ואם רשב"י שהוא הוא רבם ומאורם של כל כלל ישראל, שהוריד וגילה לנו את תורת הנסתר, אמר בברירות של"ג בעומר זהו יום חתונתו - 'רוצה' כל אשר בשם ישראל יכונה, להשתתף בשמחת החתונה.
 
נערך לאחרונה:
מכאן, נלמד זכות על העולים מירונה רק למען ה'כיף', ולא למען התועלת וההתעלות הרוחנית שמקבלים שם: לא גרועים הם מהבן הקטן - שעוד לא הגיע לכלל דעת, שמשתתף בשמחת חתונת אביו, ומשחק שם בצעצועיו, ונהנה רק מהמוזיקה ומהאוכל הטעים.


ואם תאומר, אם אין לו דעת, אין הוא נחשב כתלמיד. וא"כ, איך נחשב לו רשב"י כאב?

אענה לך: שאלה יפה שאלת, והתשובה היא, שרשב"י נחשב כרבם של ישראל - ביודעים ובלא יודעים! וכל אחד אשר בשם ישראל יכונה, יש לו מקום לשהות תחת צילו הגדול של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

כי כל אחד ינק, יוֹנק וינֹק מתורתו ומאורו הגדול, מחיזוקיו העצומים ומהמנהגים שהשתרשו בכל תפוצות ישראל, ע"פ אור תורתו.
 
החת"ס (יו"ד רל"ג) שדי נרגא במנהג זה
ואם שמגדולי אומתינו בדורות האחרונים שהחזיקו מנהג זה
מכל מקום גם הטענה על עליה זו ממקור קדוש יאתה
 
נערך לאחרונה:
החת"ס (יו"ד רל"ג) שדי נרגא במנהג זה
ואם שאי אפשר לבטל הדעות שנהגו בזה
מכל מקום גם הטענה על עליה זו ממקור קדוש יאתה
ברור.

אין אני בא להכניס את ראשי בין ההרים הגדולות שחלקו בזה.

אבל על של עתה באתי - הזלזול והגיחוך על מנהג קדוש זה, ועל רצונם האותנטי של המוני בית ישראל, להשתתף בשמחת ההילולא של רבם ומאורם.
 
כמדו' שיש בכך כמין זלזול להרגיש על רשב''י קשר של רב ותלמיד, ואם רשב''י היה עומד היום וזיקוקין דנורא וביעורין דאשא נפקא מפומיה הרי לא מניחין אותנו להתקרב לתוך תחום שבת של רשב''י.
וגם מה ענין דוקא לקבוע את רשב''י כרבך ולא את ר''ע או ר' ישמעאל או ריה''ג, או יהושע בן נון?

לעיקר ההערה לא דמי, שההולך לחתונת בן רבו אם אין טעמו משום לשמח חתן או משום כבוד רבו [דהנך תרי טעמי ל''ש הכא] הולך משום דליבו חפץ כמו שחפץ עד''מ לאכול גלידה [סליחה על הביטוי], אבל העולים מירונה הולכים בצידוק רוחני, ועל זה באו הטענות, יביט נא מר שהאומר שהולך למירון כי חפץ להנות מהשמחה וכו' השוררת שם לא ישמעו עליו טענות מסוג זה, וד''ל.
[דוגמא קצת לדבר הא דתדיר ושאינו תדיר תדיר קודם, אבל מצוה אין קודמת לרשות, ודו''ק].
 
צדיקי הדורות גילו לנו, שרשב"י לכל, אפילו לפחותים!
כמדו' שיש בכך כמין זלזול להרגיש על רשב''י קשר של רב ותלמיד, ואם רשב''י היה עומד היום וזיקוקין דנורא וביעורין דאשא נפקא מפומיה הרי לא מניחין אותנו להתקרב לתוך תחום שבת של רשב''י.
שמעתי פעם ממגיד אחד, למה גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם? כי בחייהם יש צימצומים עליהם ומסביבם, כפי שהיטבת לכתוב. משא"כ, במיתתם יש לכל אחד ואחד את האפשרות לגשת עליהם, ליהנות ולהתחמם לאורם.

וגם מה ענין דוקא לקבוע את רשב''י כרבך ולא את ר''ע או ר' ישמעאל או ריה''ג, או יהושע בן נון?
זה מכבשא דרחמנא! לכל צדיק וצדיק יש את התפקיד שלו.

משה רבינו הוריד לישראל את את תורת הנגלה, ולא קורח. רשב"י הוריד וגילה לישראל את תורת הנסתר. וכפי שכבר כתבתי, בדורנו רואים בחוש, כמה כל אשר בשם ישראל יכונה, נהנה ישירות או בעקיפין מאורו.

לעיקר ההערה לא דמי, שההולך לחתונת בן רבו אם אין טעמו משום לשמח חתן או משום כבוד רבו [דהנך תרי טעמי ל''ש הכא] הולך משום דליבו חפץ כמו שחפץ עד''מ לאכול גלידה [סליחה על הביטוי], אבל העולים מירונה הולכים בצידוק רוחני, ועל זה באו הטענות, יביט נא מר שהאומר שהולך למירון כי חפץ להנות מהשמחה וכו' השוררת שם לא ישמעו עליו טענות מסוג זה, וד''ל.
אכן, הסברתי בקיצור אומר את הצידוק הרוחני שיש בזה.
 
משה רבינו הוריד לישראל את את תורת הנגלה, ולא קורח. רשב"י הוריד וגילה לישראל את תורת הנסתר.
יש להזהר טובא באמירות מעין אלו
תורתנו - תורת משה היא וכוללת כל מה שעתיד תלמיד לחדש

אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל הַתּוֹרָה הַמְּצוּיָה עַתָּה בְיָדֵינוּ הִיא הַנְּתוּנָה לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם:
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ:
 
אבל על של עתה באתי - הזלזול והגיחוך על מנהג קדוש זה, ועל רצונם האותנטי של המוני בית ישראל, להשתתף בשמחת ההילולא של רבם ומאורם.
ובהילולא של התנא הקדוש 'רבי' הם משתתפים?
ובשאר היוארציטי"ם של מורם ורבם כגון הטור/רמ"א/משנ"ב/שו"ע הרב וכו' וכו'
 
אלא הרי הוא משתתף שם, כי הוא מרגיש בכל ליבו ומאודו, את שמחת חתונת רבו, ובגלל שהוא תלמידו כבנו, הרי הוא ממש חלק מהשמחה, ולכן הרי הוא משתתף! זה הכל. כל כך פשוט!
ומעבר למתרס, יושב אדם בבית המדרש - נפשו מתלהטת בעסק התורה, נשמתו נדבקת ליוצר התורה עד כי מאסה נפשו לעזוב תורת חיים.
(שני צדדים למטבע).
 
ואם רשב"י שהוא הוא רבם ומאורם של כל כלל ישראל, שהוריד וגילה לנו את תורת הנסתר, אמר בברירות של"ג בעומר זהו יום חתונתו - 'רוצה' כל אשר בשם ישראל יכונה, להשתתף בשמחת החתונה
לא כ"כ נראה לי שהוא שישתתפו בחתונה שלו כמו שאתה משתתף בחתונה של רבך
אין לו ענין שתיקח שיירים ולא שתקפוץ ותשיר שירים וכו'

אבל כן יש לו ענין שתלמד את תורתו הן בנגלה והן בנסתר כל השנה ובפרט בל"ג בעומר
 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון