- הודעות
- 1,065
- תודות
- 2,310
- נקודות
- 485
וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה
במגלה עמוקות ויקרא [כאשר תחשב אל"ף למספר אלף] בגימטריא אריה שור נשר אדם, ארבע חיות הקודש במרכבה.
ואפשר להוסיף על פי אמרם (חגיגה יג:) שאחר חטא העגל נתחלף פני שור לפני כרוב, ויקרא [כאשר תחשב אל"ף למספר אלף] בגי' ארבעה אריה כרוב נשר אדם, ובגי' המרכבה אריה כרוב נשר ואדם.
והנה תחילת הפרשה "ויקרא אל משה" וסיום הפרשה "לאשמה בה", ואי' לאשמה בה ר"ת לא-ל אשר שבת מכל המעשים ביום השביעי, ונרמז זה גם בתחילת הפרשה אל משה ר"ת לא-ל אשר שבת מכל המעשים, ולכן נרמז ענין המרכבה ב'ויקרא', כי - ביום השביעי נתעלה וישב על כסא כבודו.
במגלה עמוקות ויקרא [כאשר תחשב אל"ף למספר אלף] בגימטריא אריה שור נשר אדם, ארבע חיות הקודש במרכבה.
ואפשר להוסיף על פי אמרם (חגיגה יג:) שאחר חטא העגל נתחלף פני שור לפני כרוב, ויקרא [כאשר תחשב אל"ף למספר אלף] בגי' ארבעה אריה כרוב נשר אדם, ובגי' המרכבה אריה כרוב נשר ואדם.
והנה תחילת הפרשה "ויקרא אל משה" וסיום הפרשה "לאשמה בה", ואי' לאשמה בה ר"ת לא-ל אשר שבת מכל המעשים ביום השביעי, ונרמז זה גם בתחילת הפרשה אל משה ר"ת לא-ל אשר שבת מכל המעשים, ולכן נרמז ענין המרכבה ב'ויקרא', כי - ביום השביעי נתעלה וישב על כסא כבודו.