הנה עיקר פרשת קנינים נדרשת מהפסוק "וכי תמכרו ממכר לעמיתך וכ"ו" ודרשו מזה חכמים לכל מיני סוגים של קנינים, יש מעשי קנין המיועדים במיוחד בעבור מטלטלין, יש קנינים מיוחדים בדווקא לקרקעות, יש צורות קנין שנתקנו לעבד כנעני ועבד עברי, וכן יש חילוקים בהאדם הקונה האם הוא ישראל או גוי.
וצריך ביאור מדוע והיאך יש חילוקי דינים באופן המעשה המחיל את הבעלות בממון הרי החלות בכל הקנינים הוא שווה, שהאדם נעשה שולט ובעלים באותו הדבר שהוא בא לקנותו, ומאיזה טעם נחלק את הקנין לכו"כ סוגים ומינים שיש מהם שמועילים דווקא לזה ולא לזה ויש מהם שמועילים רק אם הם נעשו בצורה מסוימת ויש מהם שמועילים רק באופן שנעשו במקום המיוחד להם דלכאורה כל זה מצריך ביאור רב, מה זה משנה לגבי "חלות הקנין", הרי החלות בפועל הוא שהאדם יעשה בעלים על ממונו.
וצריך ביאור מדוע והיאך יש חילוקי דינים באופן המעשה המחיל את הבעלות בממון הרי החלות בכל הקנינים הוא שווה, שהאדם נעשה שולט ובעלים באותו הדבר שהוא בא לקנותו, ומאיזה טעם נחלק את הקנין לכו"כ סוגים ומינים שיש מהם שמועילים דווקא לזה ולא לזה ויש מהם שמועילים רק אם הם נעשו בצורה מסוימת ויש מהם שמועילים רק באופן שנעשו במקום המיוחד להם דלכאורה כל זה מצריך ביאור רב, מה זה משנה לגבי "חלות הקנין", הרי החלות בפועל הוא שהאדם יעשה בעלים על ממונו.