חיסכון לכל ילד. | פורום אוצר התורה

חיסכון לכל ילד.

כותרת האשכול

עד נאמן

משתמש ותיק
הודעות
201
תודות
378
נקודות
62
כאשר ידוע לכולנו, יש לכל מי שנולד עד לגיל י"ח, תוכנית ממשלתית לחיסכון מהביטוח הלאומי.
שאלתי האם הממון שמכניסים הרשויות בעצמם, שייך ע"פ ד"ת לילד או שבכח האב לעשות בו כרצונו, כמו להשתמש בו לחתונתו וכדו'.
 
כאשר ידוע לכולנו, יש לכל מי שנולד עד לגיל י"ח, תוכנית ממשלתית לחיסכון מהביטוח הלאומי.
שאלתי האם הממון שמכניסים הרשויות בעצמם, שייך ע"פ ד"ת לילד או שבכח האב לעשות בו כרצונו, כמו להשתמש בו לחתונתו וכדו'.
מה שהמדינה מכניסה לכאו' שייך לילד.
 
אלא שהפתרון פשוט מאוד, האב מתנה אחד מהלבושים בסכןם זה
שטריימל תקנה לבד וכדו'.
זה לא נקרא שזה שייך לילד, אנ יחושב שמבחינה מוסרית אין סיבה שזה ילך לאבא.
 
זה לא נקרא שזה שייך לילד, אנ יחושב שמבחינה מוסרית אין סיבה שזה ילך לאבא.
למה לא?
הרי המדינה נותנת את זה לילד.
איך בדיוק האב יכול לזכות בזה?
אפילו קניין גזילה הוא לא יכול לעשות ...
 
למה לא?
הרי המדינה נותנת את זה לילד.
איך בדיוק האב יכול לזכות בזה?
אפילו קניין גזילה הוא לא יכול לעשות ...
כוונתי היתה לכתוב בסימן שאלה? זה לא נקרא שזה שייך לילד? [וע"ד העבודה אפש"ל ראה מה שפסיק אחד יכול לעשות...]
 
מה שהמדינה מכניסה לכאו' שייך לילד.
אמאי?
אלא שהפתרון פשוט מאוד, האב מתנה אחד מהלבושים בסכןם זה
שטריימל תקנה לבד וכדו'.
אם כדבריך, הרי כל חודש בקצבת ילדים שאני מקבל מהם, אני צריך להשתמש רק במה שהוא לילד, כגון מחית או סידור לחיידר?. ותמה אני קורא.
למה לא?
הרי המדינה נותנת את זה לילד.
מי נתנם לאיש על בניי?
איך בדיוק האב יכול לזכות בזה?
מעשי ידיה לאביה...
 
אם כדבריך, הרי כל חודש בקצבת ילדים שאני מקבל מהם, אני צריך להשתמש רק במה שהוא לילד, כגון מחית או סידור לחיידר?. ותמה אני קורא.
קצבת ילדים מיועדת שהאבא יוכל לכלכל את ילדיו משא"כ בהנ"ל.
 
אמאי?

אם כדבריך, הרי כל חודש בקצבת ילדים שאני מקבל מהם, אני צריך להשתמש רק במה שהוא לילד, כגון מחית או סידור לחיידר?. ותמה אני קורא.

מי נתנם לאיש על בניי?

מעשי ידיה לאביה...
מאז שהוא גדול/ה אז א"א להגיד מעשה ידיו וידיה,
 
כיון שהמדינה מכניסה את זה לילד שיוכל להתחיל את החיים בצורה רגועה יותר.
ומי שמם לבעל על בנינו?
קצבת ילדים מיועדת שהאבא יוכל לכלכל את ילדיו משא"כ בהנ"ל.
אמאי לאו, ומאי שאני?.
מאז שהוא גדול/ה אז א"א להגיד מעשה ידיו וידיה,
אכן לא כתבתיה אלא לסימוכין בעלמא. אבל מ"מ נניח שראי' הבאתי בזה, מ"מ ימי הקטנות מאי הוי עלה?.
זה שאתה לוקח מהם כסף....
אולי תסביר?!.
 
כיון שאתה לוקח מהם כסף הרי שיש תנאים לקבלתם, וחלק מהתנאים הוא להשתמש למטרה שלשמה הוא נועד.
הכך הוא גם דין תורה?.
דהא-
הוויכוח הוא האם יש להם סמכות לומר מה לעשות עם הכסף או לא.
השאלה אם ד"ת מסכים עם זה.
 
חזור
חלק עליון