מגילה - למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה? | פורום אוצר התורה

מגילה למ״ד שקורין מ״בלילה ההוא״ או מ״אחר הדברים האלה״ האם צריכה להיות כתובה כולה?

כותרת האשכול

אמרי שפר

משתמש רשום
הודעות
29
תודות
49
נקודות
13
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
 
בגמ׳ יח: - יט.
אמר רב חלבו אמר רב חמא בר גוריא אמר רב הלכה כדברי האומר כולה, ואפי׳ למ״ד מאיש יהודי צריכה שתהא כתובה כולה. עי׳ רש״י.
ויל״ע, דלכאו׳ במתני׳ יט. יש גם שיטה שלישית והיא שיטת ר׳ יוסי שקוראין מאחר הדברים האלה, ובברייתא בגמ׳ יש את שיטת רשב״י מבלילה ההוא, והרי שתי המקומות האלו רחוקין יותר מאיש יהודי וא״כ למה רב לא אמר אפי׳ למ״ד מבלילה ההוא צריכה שתהא כתובה כולה.
שפיר י"ל דאפי' למ"ד מאיש יהודי, ולא השמיט אלא מקצת מן ממגילה, לאו שפיר עביד.
 
חזור
חלק עליון
זוכה שני בהגרלת פורום אוצר התורה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>