עזוב תעזוב עמו בשונא | פורום אוצר התורה

עזוב תעזוב עמו בשונא

עזוב תעזוב עמו בשונא

מצַפֶּה

משתמש פעיל
פרסם מאמר
הודעות
140
תודות
326
נקודות
102
האם גם במצוות אחרות של בן אדם לחבירו, כגון לא תעמוד על דם רעך, הלואה, וכדו' יש להעדיף את השונא משאר בני אדם.
 
ביראים לומר מזה להלכות השבת אבידה, שאבידת שונא קודמת לאבידת אוהב.
בהשבת אבידה כתוב אותו דבר "כי תראה שור אויבך" [בתרגום כתוב שונאך, בדיוק כמו בעזוב תעזוב]
א"כ עדיין אין ראיה לדברים אחרים.
אא"כ נגיד מסברא כן.
 
בהשבת אבידה כתוב אותו דבר "כי תראה שור אויבך" [בתרגום כתוב שונאך, בדיוק כמו בעזוב תעזוב]
א"כ עדיין אין ראיה לדברים אחרים.
אא"כ נגיד מסברא כן.
אך היראים הראה מקור מהא דתניא אוהב לפרוק ושונא לטעון מצוה בשונא לטעון כדי לכוף את יצרו.
 
אך היראים הראה מקור מהא דתניא אוהב לפרוק ושונא לטעון מצוה בשונא לטעון כדי לכוף את יצרו.
כמובן.
הגמ' דברה על פריקה וטעינה.
ולא על השבת אבידה.
ולכן הוא צריך לבאר ע"פ מה שנכתב שם.
אבל את עצם הדין אינו זקוק ללמוד משם.
כי את אותו פסוק יש בהשבת אבידה.
השאלה שאני שואל האם יש מקור לדברים שאין עליהם פסוק כלל.
 
חזור
חלק עליון