ציצית מעל החולצה | פורום אוצר התורה

ציצית מעל החולצה

כותרת האשכול

מה הטעם לנוהגים כך
בשו''ע סי' ח סי''א עיקר מצות ט''ק ללובשו על בגדיו כדי שתמיד יראהו ויזכור המצות
זו כנראה הסיבה ש:
כך לבשו מדורי דורות
אם לא, מה עוזרת התשובה, בסך הכל השאלה עוברת כמה דורות אחורה...

ומה הטעם לאלו שאינם נוהגים כך?
במ''ב שם הביא מהאר''י לשים דוקא תחת הבגדים, ושביאר המג''א דהי' את הבגד לא את החוטים
 
ושביאר המג''א דהי' את הבגד לא את החוטים
המג"א לא "ביאר" את דברי האר"י, הוא עשה כעין "פשרה" בין השו"ע לאר"י.
שדעת השו"ע ללבוש הטלית מעל הבגדים,
ודעת האר"י ללבוש הכל מתחת הבגדים, גם הציצית עצמה,
וכתב המג"א, דגם הנוהגים כדעת האר"י, עכ"פ שאת הציצית יוציאו חוץ לבגדים, וכן העתיק במ"ב.
ומה שכתב הרב @אם היו :
מה הטעם לנוהגים כך, ומה הטעם לאלו שאינם נוהגים כך?
לא דק, שהרי יש בזה שלושה מנהגים. הרבה מהחסידים נהגו דכל הט"ק מעל הבגדים. הרבה מהליטאים נהגו דהט"ק מתחת לבגדים והציצית בחוץ. והרבה מהספרדים נהגו שגם הציציות מתחת לבגדים.
אגב, אולי זה נושא לאשכול חדש, לכאו' להמג"א הזה גם הגדילים צריכים להיות בחוץ ולא רק הפתילים, וצ"ע מה המנהג בזה.
 
אגב, אולי זה נושא לאשכול חדש, לכאו' להמג"א הזה גם הגדילים צריכים להיות בחוץ ולא רק הפתילים, וצ"ע מה המנהג בזה.
זכורני הוראת החזו"א בזה
להקפיד להוציא מעט מן הגדילי החוצה ולא רק את החוטים
 
ומי אמר שיש כאן שורש עמוק? וכי מה שהחולצה שלנו עם כפתורים ולא סגורה כעין סווטשירט - יסודתו בהררי קדש?
ודאי.
אך לצער כולנו מר לובש חולצתו כשהקנעפי"ל מימין והשמאל מתגבר עליו, דלא כהמנהג שיסודתו בהררי קדש להגביר הימין על השמאל...
חוק פו...
 
ווואו רוח הקדש ממש - הסתכלתי כעת - ואכן הצד עם החורים הוא בשמאל והוא מונח על הצד הימני עם הכפתורים
אתה רציני שזה מעניין מישהו?
בציבור החסידי מקפידים מאד שצד ימין יהיה מונח מעל צד שמאל
ויש לזה מקורות בספרי חסידות
מה שזכור לי הוא מכתב של הרמ''מ מרימנוב זיע''א שכותב דברים מופלגים בגודל העניין, ולהיפך.
 
חזור
חלק עליון
זוכה שני בהגרלת פורום אוצר התורה
לפרטים >>>
בפורום אוצר החידות כבר ביקרת?
השתתף כאן! >>>
קראת את המאמרים החדשים?
לפרטים >>>