כך לבשו מדורי דורותמה הטעם לנוהגים כך
מה באמת?ומה הטעם לאלו שאינם נוהגים כך?
עי' במ"במה הטעם לנוהגים כך, ומה הטעם לאלו שאינם נוהגים כך?
'לפי מנהגינו שאנו הולכים תמיד בט''ק תחת הבגדים'כך לבשו מדורי דורות
בשו''ע סי' ח סי''א עיקר מצות ט''ק ללובשו על בגדיו כדי שתמיד יראהו ויזכור המצותמה הטעם לנוהגים כך
אם לא, מה עוזרת התשובה, בסך הכל השאלה עוברת כמה דורות אחורה...כך לבשו מדורי דורות
במ''ב שם הביא מהאר''י לשים דוקא תחת הבגדים, ושביאר המג''א דהי' את הבגד לא את החוטיםומה הטעם לאלו שאינם נוהגים כך?
המג"א לא "ביאר" את דברי האר"י, הוא עשה כעין "פשרה" בין השו"ע לאר"י.ושביאר המג''א דהי' את הבגד לא את החוטים
לא דק, שהרי יש בזה שלושה מנהגים. הרבה מהחסידים נהגו דכל הט"ק מעל הבגדים. הרבה מהליטאים נהגו דהט"ק מתחת לבגדים והציצית בחוץ. והרבה מהספרדים נהגו שגם הציציות מתחת לבגדים.מה הטעם לנוהגים כך, ומה הטעם לאלו שאינם נוהגים כך?
מנ"ל?כך לבשו מדורי דורות
נ"ל שכבוד ר' @סאדיגורא שליט"א התכוון שזהו טעם המנהג (שאנו נוהגים היום),ועוד, השאלה היא מה טעם המנהג, ולא מאימתי נהגו כן.
זכורני הוראת החזו"א בזהאגב, אולי זה נושא לאשכול חדש, לכאו' להמג"א הזה גם הגדילים צריכים להיות בחוץ ולא רק הפתילים, וצ"ע מה המנהג בזה.
אכן. אך אין בזה תשובה לשאלה המקורית.
ודאי.ומי אמר שיש כאן שורש עמוק? וכי מה שהחולצה שלנו עם כפתורים ולא סגורה כעין סווטשירט - יסודתו בהררי קדש?
בציבור החסידי מקפידים מאד שצד ימין יהיה מונח מעל צד שמאלווואו רוח הקדש ממש - הסתכלתי כעת - ואכן הצד עם החורים הוא בשמאל והוא מונח על הצד הימני עם הכפתורים
אתה רציני שזה מעניין מישהו?