מהות הקניין בקידושין | פורום אוצר התורה מהות הקניין בקידושין | פורום אוצר התורה
  • בשעה טובה ומוצלחת! העברנו את כל המאמרים והתגובות למדור החדש. לתשומת לבכם: תאריך פרסום התגובות התעדכן בעקבות ההעברה, אך כל התוכן נשמר בשלמותו. המדור כעת בהרצה, וב"ה בקרוב נפרסם עדכון כללים לגבי פרסום מאמרים, סדרות הרשאות גישה, ותוספת ניקוד. יתכנו מספר באגים ואנחנו עמלים על תיקונם בהקדם. בברכה צוות ההנהלה.
  • חדש בפורום הבלוגים התורניים: אנו שמחים לעדכן כי מעכשיו פורום "בלוגים תורניים" נפתח לתגובות – בשלב זה רק לבעלי הרשאה מתאימה, במסגרת תקופת הרצה. שימו לב: ייתכנו שינויים בהרשאות ובמדיניות בהתאם להתקדמות ההרצה.

מ

מהות הקניין בקידושין

  • תוכן מומלץ
ב"ה הקניין בקידושין כתב הרמב"ם בריש הל' אישות: "קודם מתן תורה הי' אדם פוגע אשה בשוק אם רצה הוא והיא לישא אותה מכניסה לתוך ביתו ובועלה בינו לבין עצמו ותהי' לו לאשה. כיון שנתנה תורה נצטוו ישראל שאם ירצה האיש לישא אשה יקנה אותה תחלה בפני עדים ואח"כ תהי' לו לאשה שנאמר כי יקח איש אשה ובא אלי'"...
מחכה
צפיות
170
תודות
2
מעודכן
ב"ה. קיחה איקרי קניין הקשו התוס' עמ"ש הגמ' דקיחה איקרי קניין דכתיב 'השדה אשר קנה אברהם' אי נמי 'בכסף יקנו' והרי 'קיחה' לא כתיב על השדה אלא רק על הכסף, ואיך למדנו שקיחה איקרי קניין ל'כי יקח איש..' שלקיחת האישה היא קניין. ותירצו התוס' ש'אינו חושש' ועמד ע"כ חידושי הרי"מ- ואינו מובן תירוץ התוס'...
מחכה
צפיות
100
תודות
1
מעודכן
שווה כסף מסברא או גזה''כ כת' התוד''ה בפרוטהה ''ומנא לן דשוה כסף ככסף דהא לקמן מיבעיא לן בעבד עברי ישיב כו' עכ"ל. ובפנ"י: נראה לכאורה דהא דהוצרכו לאתויי מעבד עברי היינו כי היכי דלא נימא דמסברא אמרינן דשוה כסף ככסף, והיינו דקשיא ליה למהרש"א ז"ל דלמסקנת התוספות למה הוצרכו לפרש דילפינן מעבד עברי...
מחכה
צפיות
6
תודות
1
מעודכן

מידע על הסדרה

מְחַבֵּר
מחכה
מאמרים
3
צפיות
10
תודות
1
עדכון אחרון

שתף את הסדרה הזו

חזור
חלק עליון