ולפי''ז הא דקאמר בשאלה 'תפוח שלם' הי' או דמסתמא בזה ודאי איכא כשיעור, או משום דעת הסוברים דעל בריה מברכים אף אם אין בה כשיעור.מדובר בברכה אחרונה
שאם אכל תפוח שלם ופחות מכזית עוגיה מברך בורא נפשות
יכיון להוציא העוגיה ואם חצי תפוח לא יברך ברכה אחרונה
כוונתי על ברכה ראשונה, כמבו' בלשון השאלהמדובר בברכה אחרונה
שאם אכל תפוח שלם ופחות מכזית עוגיה מברך בורא נפשות
יכיון להוציא העוגיה ואם חצי תפוח לא יברך ברכה אחרונה
איה"נ שמדובר שהיה כשיעור, אך לא מטעם הנ"ל, כמבואר בהודעה הקודמתולפי''ז הא דקאמר בשאלה 'תפוח שלם' הי' או דמסתמא בזה ודאי איכא כשיעור, או משום דעת הסוברים דעל בריה מברכים אף אם אין בה כשיעור.
בכמות האכילההנושא הוא תפוח שלם או חצי? או בכמות האכילה?
יין פוטר שאר משקין רק בשתה רביעית [דרך החיים- הו"ד בביאור הלכה קעד]כיצד יתכן- אדם רוצה לאכול עוגיה, אומרים לו אם קודם אכלת תפוח שלם אתה לא צריך לברך על העוגיה, ואם קודם אכלת רק חצי תפוח עליך לברך על העוגיה?
מה זה קשור לחידה דנן?יין פוטר שאר משקין רק בשתה רביעית [דרך החיים- הו"ד בביאור הלכה קעד]
שים לב לשאלה, וכמו שהעיר הרב @מנורה בדרוםיין פוטר שאר משקין רק בשתה רביעית [דרך החיים- הו"ד בביאור הלכה קעד]
איזה מעין שלש???ממילא אם אכל שלם הרי זה משמר את המזונות כיון שמתחייב במעין שלש,
סוף סוף!אכל עוגיה ותפוח שניהם פחות מכשיעור, ובצירוף שניהם יש כזית, ובירך בונ"פ, דיצא ידי ברכה אחרונה על שניהם, כנפסק במג"א ומשנ"ב ריש סי' ר"י, ולכן צריך ברכה ראשונה שוב על העוגיה, אבל אם בתפוח היה כזית, נמצא שברכת בונ"פ היה על התפוח לבד, והעוגיה לא נפטרה, לכן אי"צ לברך על מה שרוצה לאכול עתה.