בן דוד יבא בהיסח הדעת או שאין מסיחין דעת מן המשיח? | פורום אוצר התורה

בן דוד יבא בהיסח הדעת או שאין מסיחין דעת מן המשיח?

כותרת האשכול

שלמה דייטש

משתמש פעיל
פרסם מאמר
הודעות
108
תודות
361
נקודות
102
שיר מוכר של אברהם פריד
הקטע הראשון אין בן דוד בא אלא בהיסח הדעת
והקטע השני אין מסיחין דעת מן המשיח

הוא התכוון להדגיש בדיוק את האבסורד הזה, אבל איך באמת ניתן לפרש את שני המאמרים הללו יחד?
 
לענ''ד הכוונה באימרה של אין בן דוד בא בהיסח הדעת אין הכווונה שאנחנו נסיח דעת ואז הוא יבוא אלא שהתהליכים יהיו לאט לאט (קמעה קמעה) ויבוא יום ונמצא את עצמנו בתוך הגאולה ונגלה שהוא כבר בא.
 
המילים הם אין בן דוד בא אלא בהיסח הדעת
אבל איך וכו'
ביאור הדבר הוא שהמציאות היא שיבוא בהיסח הדעת
אבל איך יכול להיות שיסיחו דעת
דהיינו החלק הראשון הוא המציאות שצריכה להיות, והחלק השני הוא אבסורד מציאות זו, אבל הבנה שכך יהיה
 
לענ''ד הכוונה באימרה של אין בן דוד בא בהיסח הדעת אין הכווונה שאנחנו נסיח דעת ואז הוא יבוא אלא שהתהליכים יהיו לאט לאט (קמעה קמעה) ויבוא יום ונמצא את עצמנו בתוך הגאולה ונגלה שהוא כבר בא.
ספר נצח ישראל פרק מ
ולפיכך אלו ג' דברים מיוחדים לבא בהיסח הדעת. כי הדבר כאשר מסיח דעתו מן הדבר, הוא נבדל ממנו, שהרי הסיח דעתו ממנו. ואם בא - הרי בא מן המדריגה שיש לו, דהיינו שהוא רחוק מן מדריגת האדם. זה הוא דרך פתאומית, דהיינו ענין פתאומי, שכל ענין פתאומי אינו מסדר העולם. ולפיכך אי אפשר לבוא כאשר מתעסקין בו, כי אז לא היו מסיחין דעת ממנו, ואין זה שייך למשיח. כי במה שאלו ג' דברים הם נבדלים מן סדר הנהגת העולם, הוא בא בהסח הדעת דוקא, כי דבר שהוא בהסח הדעת ופתאומי הוא נבדל מן סדר העולם. ופירוש זה ברור בלי ספק. ומזה תבין המעלה העליונה שיהיה למשיח, שיהיה נבדל מכל סדר העולם. וזה מעלתו העליונה של משיח, כאשר תבין את הדברים האלו מאוד.​
 
חזור
חלק עליון