בבא קמא - האם יש מועד בפעם אחת? | ים התלמוד | פורום אוצר התורה בבא קמא - האם יש מועד בפעם אחת? | ים התלמוד | פורום אוצר התורה

בבא קמא האם יש מועד בפעם אחת?

ממגד שמים

משתמש ותיק
פרסם מאמר
הודעות
231
תודות
410
נקודות
102
ילה"ס האם יש מועד בשור שהפיל א"ע על 3 כבשים תמימים בכוונה והרגם- האם נעשה מועד בכה"ג א"ד סו"ס הי' במעה אחת- וכן הדעת נוטה.
אמ' העומד לנגד עיני דברי הש"ס בתמורה כו שיש ספק בממיר בעלת מום בתמימה- אי כוונתו לחילול ושרי, או לתמורה ולקי
וקאמר אכ"כ -את"ל לחילול ופדיון ושרי.
מה הדין מי שהיו לפניו 4 בהמות -3 מתוכם תמימות- וחדא בעלת מום . מי נימא כיוון שה3 הראשונים לתמורה קעביד- שהרי תמימין לא נפדין- וא,כ הגברא אתחזק לעשות עבירות- וא"כ אף הרביעית לתמורה נתכוון ולקי.
וצ"ע מ"ט קרי לי' התחזק לעשות עבירות על פעולה אחת וצ"ע.
 
וצ"ע מ"ט קרי לי' התחזק לעשות עבירות על פעולה אחת וצ"ע.
וודאי שגם בפעולה אחת, עשה 3 עבירות. וילקה על כל אחת ואחת.
לגבי מועד, מסתבר שהדין שונה. שהוא על עצם פעולת הנגיחה/נגיפה וכיו"ב, ולא על תוצאת ההריגה.
 
וודאי שגם בפעולה אחת, עשה 3 עבירות. וילקה על כל אחת ואחת.
לגבי מועד, מסתבר שהדין שונה. שהוא על עצם פעולת הנגיחה/נגיפה וכיו"ב, ולא על תוצאת ההריגה.
וק"ל טובא הרי לא אתחזק לעשות עבירות.
אטו נאמר על ההיא דסנהדרין- מי שלקה ושנה מכנסין אותו לכיפה- שאם המיר 100 בהמות בפעם אחת.
המבואר ברמב"ם שלוקה כמנין הבהמות, אטו ס"ד שיכניסוהו לכיפה , אתמהא.
 
חזור
חלק עליון