חידה בתלמוד וחז"ל - כלאים באותו מין | אוצר החידות חידה בתלמוד וחז"ל - כלאים באותו מין | אוצר החידות

חידה בתלמוד וחז"ל כלאים באותו מין (1 צופה)

הודעה חבר 2 נבחר כפתרון הטוב ביותר.

אוהב ספר

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 30 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
931
תודות
2,396
נקודות
467
כיצד יתכן אדם החורש בשור אחד ועובר על כלאי בהמה,
וכיצד יתכן אדם החורש בשני שוורים ועובר על כלאי בהמה (באופן שבכל אחד מהם בפנ"ע לא היה עובר, לא לכו"ע)?
 
אכן!
מהיר במיוחד!
כעת נותר:
ניסיון ניחוש:
המיר קרבן וספק אם התמורה חלה, ונפסלו. וחורש בשתיהם ביחד - שאחד מהם הוא בוודאי פסולי המוקדשין.
משא"כ אם חורש רק באחד מהם - זה ספק אם הוא השור הפסול.
 
ניסיון ניחוש:
המיר קרבן וספק אם התמורה חלה, ונפסלו. וחורש בשתיהם ביחד - שאחד מהם הוא בוודאי פסולי המוקדשין.
משא"כ אם חורש רק באחד מהם - זה ספק אם הוא השור הפסול.
כוונתי כמובן שהצירוף בין שניהם יוצר כלאים ולא א' מהם לבדו
 
פִּתָרוֹן
כיצד יתכן אדם החורש בשור אחד ועובר על כלאי בהמה,
וכיצד יתכן אדם החורש בשני שוורים ועובר על כלאי בהמה (באופן שבכל אחד מהם בפנ"ע לא היה עובר, לא לכו"ע)?
למעשה התשובה על שניהם היא אחת...
 
וכיון שבאפשרות השניה הדגשתי שזה לא לכו"ע ובראשונה לא כתבתי כן -
מילא הוו שני ציורים...
אכן
אך למעשה יוצא שלפי התוס׳ החידה השניה איננה
ורק לפי הריב״ן שייכות שתי החידות ממילא התשובה לשניהם שווה
 
אכן
אך למעשה יוצא שלפי התוס׳ החידה השניה איננה
ורק לפי הריב״ן שייכות שתי החידות ממילא התשובה לשניהם שווה
איה"נ
רק שיש בחידה שני חלקים:
א. היכ"ת א' שהיא לכו"ע, לכל אחד מטעם דאית ליה
ב. היכ"ת ב' שהיא רק לפי הריב"ן מן הטעם של היכ"ת א'
 

הודעות מומלצות

איך יתכן בהמה מחוסרת אבר ובכל זאת היא כשרה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון