לא הבנתי מה קשה. אומרים, כי זה מתאר בשיר קצר את הנס.ב'סידור המפורש' הובא, שהסיבה היא משום ש"שושנה" - בגימטריא אסתר.
ואפשר להוסיף, שישועה זו הייתה בשושן.
השאלה היא, מדוע מתוך כל כינויי עם ישראל - נבחר דווקא כינוי זה.לא הבנתי מה קשה. אומרים, כי זה מתאר בשיר קצר את הנס.
עכשיו הבנתי תודה.השאלה היא, מדוע מתוך כל כינויי עם ישראל - נבחר דווקא כינוי זה.
אינני יודע.אגב האם היום כבר ידוע מי המחבר?
עוד י''ל, דבזוה''ק מבואר דבשושנה י''ג עלים כנגד י''ג מדות הרחמים, מושפעות על כלל ישראל.ב'סידור המפורש' הובא, שהסיבה היא משום ש"שושנה"
ראיתי (כמדומני מר' דוד כהן) כי בשונה משאר ניסים שעם ישראל נגאל (יצ"מ) או שהיו בארצם (נס חנוכה), בנס פורים עם ישראל נשאר בגלות, לכן נצמדו לתיאור הפסוק 'כשושנה בין החוחים' שמתאר את המצב וסגנון הנס.השאלה היא, מדוע מתוך כל כינויי עם ישראל - נבחר דווקא כינוי זה.
ברם מה הביאור דוקא בראותם יחד מה ענין היחד שהביא לצהלה ושמחה ואם לא ראו יחד מה היה קוראבראותם יחד תכלת מרדכי
ההבדל בין יהודים שרואים כולם כאחד את הקדושה ושמו לב לפתיל תכלת...ברם מה הביאור דוקא בראותם יחד מה ענין היחד שהביא לצהלה ושמחה ואם לא ראו יחד מה היה קורא
שמח לשמוע בשם רדכ.ראיתי (כמדומני מר' דוד כהן) כי בשונה משאר ניסים שעם ישראל נגאל (יצ"מ) או שהיו בארצם (נס חנוכה), בנס פורים עם ישראל נשאר בגלות, לכן נצמדו לתיאור הפסוק 'כשושנה בין החוחים' שמתאר את המצב וסגנון הנס.
מחבר הפיוט אינו ידוע. במחזור ויטרי (1208) נכתב שהוא "מיסודם של אנשי כנסת הגדולה". יש שכתבו שמחברו הוא רבי אשר, סבו של רבי יצחק הלוי: ”תִקן [את הפיוטים] 'אשר הניא' ו'אשר בגלל אבות' ו'אתניה שבחיה', והיה יהודי הראשון אשר בא לגור בוירמיישא, ובא לשם מעיר ויטרי וכתב יוחסין היה בידו עד הנשיאים, ולוי היה”.אגב האם היום כבר ידוע מי המחבר?