חידה דמויות - מי הדמות? | פורום אוצר התורה

חידה דמויות מי הדמות?

כותרת האשכול

נדיב לב

משתמש מוביל
פרסם מאמר
הודעות
468
תודות
1,469
נקודות
147
מי הדמות? החידה מורכבת משתיים עשרה שורות.

1. תקופת נעוריו לוקה בערפל ומספרים כי הסיבה שלא מצא מקומו בבית חדש, ועל כן שב אל ביתו הישן.
2. ובקפיצה חדה לירושלים דליטא, שם טבל את נפשו ברבעון הראשון ללא הרף בטבילה אחת. ב. גם אז העוזר יצא לקראתו, ומני אז משהו התפוגג.
3. עגלתו המלאה הייתה לצנינים בעיני "מלך עשיר", שניסה ליישב בעזרת מושבו.

מפסיקותיו והליכותיו.
4. גם כשהגחלים כבו, סגר מעגלו בפטישו לראשונה, ולא קיבל מנחת החכם.
5. החזיק בעין רעה פרי ידם אם בכלל, והפריש טועים בשנית.
6. קיבל צדקתו של השליט על פני כתב 'המקובל'.
7. את תפארת הדרו מצא בפרא מקומי, וענפים רבים השתרגו מהדרו.
8. עמד בעברו של עולם, מערבית ל'טרוטים', או אז השבית את המוקדם והקדים המאוחר.
9. מסר את שיעורו בארוכה, ולא הסכים חיי שעה.

ממשנתו.
10. את המשביר לכל העם, רב החסד, המאיר עיניהם של ישראל שילש בכמעט כ"ד גברא לא קטלי קניא במשרדם - שעל פי רוב גם לא קטלי גברא קרוב למניינם.
11. "ראיה" אופטימית לא תפשוט את הספיקות כמו שראיה פסימית אינה בהכרח נכונה, ואין לך אלא להשיר מבט נכוחה.
12. מתת יד היא גזירה עיוורת, ומנגד נגיעה גרידא על פי רוב לא נוגעת ולא פוגעת.
 
מי הדמות? החידה מורכבת משתיים עשרה שורות.

1. תקופת נעוריו לוקה בערפל ומספרים כי הסיבה שלא מצא מקומו בבית חדש, ועל כן שב אל ביתו הישן.
2. ובקפיצה חדה לירושלים דליטא, שם טבל את נפשו ברבעון הראשון ללא הרף בטבילה אחת. ב. גם אז העוזר יצא לקראתו, ומני אז משהו התפוגג.
3. עגלתו המלאה הייתה לצנינים בעיני "מלך עשיר", שניסה ליישב בעזרת מושבו.

מפסיקותיו והליכותיו.
4. גם כשהגחלים כבו, סגר מעגלו בפטישו לראשונה, ולא קיבל מנחת החכם.
5. החזיק בעין רעה פרי ידם אם בכלל, והפריש טועים בשנית.
6. קיבל צדקתו של השליט על פני כתב 'המקובל'.
7. את תפארת הדרו מצא בפרא מקומי, וענפים רבים השתרגו מהדרו.
8. עמד בעברו של עולם, מערבית ל'טרוטים', או אז השבית את המוקדם והקדים המאוחר.
9. מסר את שיעורו בארוכה, ולא הסכים חיי שעה.

ממשנתו.
10. את המשביר לכל העם, רב החסד, המאיר עיניהם של ישראל הכפיל בכמעט כ"ד גברא לא קטלי קניא במשרדם - שעל פי רוב גם לא קטלי גברא קרוב למניינם.
11. "ראיה" אופטימית לא תפשוט את הספיקות כמו שראיה פסימית אינה בהכרח נכונה, ואין לך אלא להשיר מבט נכוחה.
12. מתת יד היא גזירה עיוורת, ומנגד נגיעה גרידא על פי רוב לא נוגעת ולא פוגעת.
ברור שהכוונה לחזון איש, אני לא כותב את הפתרון, כי יש לי רק פתרון חלקי מאוד.
 
4. גם כשהגחלים כבו, סגר מעגלו בפטישו לראשונה, ולא קיבל מנחת החכם.
בונה, חשמל, מנחת שלמה.
6. קיבל צדקתו של השליט על פני כתב 'המקובל'.
כתב ב"י, כתב אר"י
7. את תפארת הדרו מצא בפרא מקומי, וענפים רבים השתרגו מהדרו.
אתרוג. שכם, צפת.
8. עמד בעברו של עולם, מערבית ל'טרוטים', או אז השבית את המוקדם והקדים המאוחר.
קו התאריך.
. מסר את שיעורו בארוכה,
פשוט.
ולא הסכים חיי שעה
רא"ח נאה?
12. מתת יד היא גזירה עיוורת, ומנגד נגיעה גרידא על פי רוב לא נוגעת ולא פוגעת.
שוחד, גזירת מלך. נגיעה ביו"ד.
 
1. תקופת נעוריו לוקה בערפל ומספרים כי הסיבה שלא מצא מקומו בבית חדש, ועל כן שב אל ביתו הישן.
כמדו' הכוונה לישיבת וואלוז'ין
מן הסתם רח"ע
5. החזיק בעין רעה פרי ידם אם בכלל, והפריש טועים בשנית.
תרו"מ. מן הסתם
 
ידידי @הצעיר שבחבורה
הפתרון מדהים, נפלא, ובאותה נשימה נשאר לפתור עוד כמה שורות.
(כולל הרחבה בשורות שנפתרו. לדוגמא שורה 1 חסר בה את העוקץ.. מדוע מרנא שב כלעומת שבא. וזה מרומז יפה במילים למי שמכיר את ההסיטוריה שלו)...
 
החזון איש.
1. תקופת נעוריו לוקה בערפל ומספרים כי הסיבה שלא מצא מקומו בבית חדש, ועל כן שב אל ביתו הישן.
הוא היה בבריסק לתקופה ועזב.
אחד ההסברים לכך הוא שבבריסק הקילו באיסור חדש כדעת הב"ח שהיה שם המרא דאתרא
2. ובקפיצה חדה לירושלים דליטא, שם טבל את נפשו ברבעון הראשון ללא הרף בטבילה אחת.
מסופר שהוא למד בוילנא משנה אחת במסכת מקוואות במשך ג' חודשים.
ב. גם אז העוזר יצא לקראתו, ומני אז משהו התפוגג.
ר' חיים עוזר יצא ללוותו כשעזב את וילנא, ?.
3. עגלתו המלאה הייתה לצנינים בעיני "מלך עשיר", שניסה ליישב בעזרת מושבו.
כאמור, בן גוריון וכנ"ל, ובן גוריון ניסה לתרץ שיישוב ארץ ישראל הוא גם מצווה.
4. גם כשהגחלים כבו, סגר מעגלו בפטישו לראשונה, ולא קיבל מנחת החכם.
החשמל, בהתחלה סבר שזה מכה בפטיש, ולא קיבל דעת הגרש"ז שזה מדרבנן.
5. החזיק בעין רעה פרי ידם אם בכלל, והפריש טועים בשנית.
6. קיבל צדקתו של השליט על פני כתב 'המקובל'.
7. את תפארת הדרו מצא בפרא מקומי, וענפים רבים השתרגו מהדרו.
8. עמד בעברו של עולם, מערבית ל'טרוטים', או אז השבית את המוקדם והקדים המאוחר.
נפתר כבר, אך יש להוסיף בשורה חמש שאולי כוונתו שאסר מכירה לגוי בשביעית.
9. מסר את שיעורו בארוכה, ולא הסכים חיי שעה.
שיעוריו גדולים, ולא הסכים לר' חיים נאה?
10. את המשביר לכל העם, רב החסד, המאיר עיניהם של ישראל שילש בכמעט כ"ד גברא לא קטלי קניא במשרדם - שעל פי רוב גם לא קטלי גברא קרוב למניינם.
קשור להרב כהנמן וישיבת פוניבז'?
11. "ראיה" אופטימית לא תפשוט את הספיקות כמו שראיה פסימית אינה בהכרח נכונה, ואין לך אלא להשיר מבט נכוחה.
??
12. מתת יד היא גזירה עיוורת, ומנגד נגיעה גרידא על פי רוב לא נוגעת ולא פוגעת.
נפתר כבר.
 
החזון איש.

הוא היה בבריסק לתקופה ועזב.
אחד ההסברים לכך הוא שבבריסק הקילו באיסור חדש כדעת הב"ח שהיה שם המרא דאתרא
נפלא!
מסופר שהוא למד בוילנא משנה אחת במסכת מקוואות במשך ג' חודשים.
נפלא!
ר' חיים עוזר יצא ללוותו כשעזב את וילנא, ?.

כאמור, בן גוריון וכנ"ל, ובן גוריון ניסה לתרץ שיישוב ארץ ישראל הוא גם מצווה.
יפה אם כי חסר פרט.
החשמל, בהתחלה סבר שזה מכה בפטיש, ולא קיבל דעת הגרש"ז שזה מדרבנן.
מה כוונתו בהתחלה סבר?
נפתר כבר, אך יש להוסיף בשורה חמש שאולי כוונתו שאסר מכירה לגוי בשביעית.
כמו שנפתר.
שיעוריו גדולים, ולא הסכים לר' חיים נאה?
יפה. כמעט.
קשור להרב כהנמן וישיבת פוניבז'?
לא.
החידה מקפלת לתוכה את אחד הקטעים המפורסים של מרנא באמונה ובטחון.


יישר כח עצום.
 
11. "ראיה" אופטימית לא תפשוט את הספיקות כמו שראיה פסימית אינה בהכרח נכונה, ואין לך אלא להשיר מבט נכוחה.
כמדו' שהכוונה לדבריו על מידת הבטחון
 
כמדו' שהכוונה לדבריו על מידת הבטחון
נפלא!
מכיון ומר פתר את רוב החידה, ולראשונה, תשובתך תסומן כפתרון.
אם כי כמדומני ששורה 10 לא נפתרה.... קדימה.
 
10. את המשביר לכל העם, רב החסד, המאיר עיניהם של ישראל שילש בכמעט כ"ד גברא לא קטלי קניא במשרדם - שעל פי רוב גם לא קטלי גברא קרוב למניינם.
זה הולך על החפץ חיים, לא?
 
חזור
חלק עליון