מי מגדולי ישראל היקל בחשמל בשבת | פורום אוצר התורה

מי מגדולי ישראל היקל בחשמל בשבת

כותרת האשכול

דוד רוטנברג

משתמש פעיל
הודעות
129
תודות
314
נקודות
56
לא כמו החזון איש.
 
לענין דעת מרן הגרי"ז בריסק יש שמועות שהחמיר לענין אור והקל במקרר וכיו"ב, וצ"ת טעם החילוק בזה ואולי מפני הרואים וצ"ע.
 
אשכול על רבנים שעברו בשוגג או בקרוב למזיד על חילול ה' ומעשה שבת הוא אשכול ללשה"ר בפרהסיא
לדעת אותם גדולים שהשתמשו בחשמל, הרי זה היתר גמור.
יחד עם זאת ולאור הערתך, ראוי לעלות באשכול אסמכתא או ציטוט בשם אותו גדול, ולא להסתפק באזכור שמו.
 
הרה"ק מבעלא זיע"א.
ר' שלמה זלמן אויערבאך זצוק"ל
לענין דעת מרן הגרי"ז בריסק יש שמועות שהחמיר לענין אור והקל במקרר וכיו"ב, וצ"ת טעם החילוק בזה ואולי מפני הרואים וצ"ע.
בישיבת מיר משפחת הרבנים פינקל עשו גנרטור.
ר' חיים שמולאביץ ביקש שלא יהיה בחדרו גנרטור כי זה קופץ הרבה ויגרם מזה ביטול תורה.
חשוב מאוד להעלות ציטוט מספרים או עדויות מוסמכות, ולא להסתפק באזכור השם. תודה ויישר כח.
 
חשוב מאוד להעלות ציטוט מספרים או עדויות מוסמכות, ולא להסתפק באזכור השם. תודה ויישר כח.
ר' שלמה זלמן זה דבר פשוט, כי הוא היה הבר פלוגתא המוצהר של החזון איש בנושא הזה.
וכמו שלא צריך מקור שהחזו"א החמיר.
 
אם כוונתך לאיסור מסייע דרבנן - הרי במומר אין צורך לאסור, כדעת הש"ך
ואם כוונתך לאיסור לפני עיור דאורייתא בתרי עברי דנהרא - צריך הרבה תנאים כדי שיהיה כאן איסור כזה
ומ"מ תמיד יש את הפטנט שלי להשאיר את כל המכשירים שמעוניינים בהם דלוקים מערב שבת כדי שלא לשגר בשבת הנחיות לחברת החשמל
 
לענין דעת מרן הגרי"ז בריסק יש שמועות שהחמיר לענין אור והקל במקרר וכיו"ב, וצ"ת טעם החילוק בזה ואולי מפני הרואים וצ"ע.
מקובל להסביר שמקרר נחשב מניעת היזק, ואינו הנאה ממעשה שבת.
 
ומ"מ תמיד יש את הפטנט שלי להשאיר את כל המכשירים שמעוניינים בהם דלוקים מערב שבת כדי שלא לשגר בשבת הנחיות לחברת החשמל
ואז אין בזה לפני עיוור?
האם מי שגורם ביום שישי שיהודי יעבור בשבת עבירה אין זה לפני עיוור?
 
חזור
חלק עליון