סידור "עבודת השם" | פורום אוצר התורה

סידור "עבודת השם"

כותרת האשכול

בנחת נשמעון

ים התלמוד - אוצר הסידור והתפילה
חבר צוות
מנהל פורום
הודעות
9
תודות
25
נקודות
5
ידוע בעולם, סידור עבודת ה', שי"ל בהכוונתו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א, אך אינו מיועד דווקא לחסידי בעלזא, ויש הרבה שמשתמשים בו.
באשכול זה, אפשר להעלות, מעלות סידור זה, מטרתו ותפוצתו אצל כלל ישראל ואצל גדולי ישראל בפרט.
 
הסידור הזה נתברך במעלה שהוא מביא מקור של כל תפילה מאיפה היא נולדה וכן הרבה ביאורים חשובים מדברי הראשונים וכן קטעי קישור נדירים שאפשר לומר שלא בא כבושם הזה.

דא עקא, הפונט והגופן מחרידים ולכן קשה לי אישית להתפלל בסידור הזה אלא יותר לעיין.
 
הסידור הזה נתברך במעלה שהוא מביא מקור של כל תפילה מאיפה היא נולדה וכן הרבה ביאורים חשובים מדברי הראשונים וכן קטעי קישור נדירים
מה הכוונה?
שאפשר לומר שלא בא כבושם הזה.

דא עקא, הפונט והגופן מחרידים ולכן קשה לי אישית להתפלל בסידור הזה אלא יותר לעיין.
אם כי "על טעם וריח אין להתווכח", וגם שוטנשטיין הוא בפונט זה.
 
מעניין שבסידור לא מוזכר שם אף פעם "מנהג בעלזא" רק כתוב שם "מנהג ק"ק" [=קצת קהילות]
מוזכר ומוזכר.
גם מובא המון ווארטים מהם. שליט"א וזיע"א.
גם במחזור לראש השנה מי שבירך לקהל הוא "לקהל מחזיקי הדת" שה נראה לי לא ויז'ניץ.
אבל זה לא מוריד כלום מהעבודה האדירה שנעשתה שם.
 
כפי שזכור לי, כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א ביקש לחקור ולהגיע לתוצאה של גופן הכי קריא שיכול להיות, ונהרא נהרא ופשטיה...
לא ידעתי. זה נושא של טעם וריח.
נראה לי שגם ארטסקרול עם אותו גופן.
 
מוזכר ומוזכר.
נא לציין איפה.
גם מובא המון ווארטים מהם. שליט"א וזיע"א.
מהאדמו"ר הנוכחי לא מובא כלום. [מלבד הסכמה] מהאדמו"רים הקודמים מובא כמו שמובאים שם מצדיקים אחרים.
גם במחזור לראש השנה מי שבירך לקהל הוא "לקהל מחזיקי הדת" שה נראה לי לא ויז'ניץ.
אכן זה יוצא מן הכלל.
אבל זה לא מוריד כלום מהעבודה האדירה שנעשתה שם.
 
דא עקא, הפונט והגופן מחרידים ולכן קשה לי אישית להתפלל בסידור הזה אלא יותר לעיין.
כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א היה מתפלל כל השנים בסידור שבהוצאת ארטסקרול, שהשקיעו עשרות אלפי דולרים בפיתוח הפונט שלהם ע"י רופאי עיניים מומחים, כדי להקל על הקריאה, וכשבא להוציא הסידור קנו מהם את הגופן הזה שנחשב גופן מאוד קריא ומאוד בריא לעיניים
 
כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א היה מתפלל כל השנים בסידור שבהוצאת ארטסקרול, שהשקיעו עשרות אלפי דולרים בפיתוח הפונט שלהם ע"י רופאי עיניים מומחים, כדי להקל על הקריאה, וכשבא להוציא הסידור קנו מהם את הגופן הזה שנחשב גופן מאוד קריא ומאוד בריא לעיניים
יש לך מקור לזה? [שהאדמו"ר התפלל בסידור ארטסקרול? מתי יצא לאור סדור ארטסקרול?]
 
מהאדמו"ר הנוכחי לא מובא כלום.
יש. ללא שם אומרם.
אחד מהם אני יודע בבירור.
עיין בסידור ב"וכרות" בקטע תחת הכותרת 'ותרא את עני אבותינו וכו'.
קטע זה הוא מהאדמו"ר הנוכחי.
 
יש. ללא שם אומרם.
אחד מהם אני יודע בבירור.
עיין בסידור ב"וכרות" בקטע תחת הכותרת 'ותרא את עני אבותינו וכו'.
קטע זה הוא מהאדמו"ר הנוכחי.

מעניין.
בכל אופן כוונתי, שלא מוזכר בה ד"ת מהאדמו"ר - עכ"פ במפורש - וכן לא מוזכר מנהגי בעלזא במפורש - רק מנהג ק"ק - הכל כדי עמך בית ישראל יוכלו להתפלל בהם באופן נעים.
 
מוזכר ומוזכר.
גם מובא המון ווארטים מהם. שליט"א וזיע"א.
גם במחזור לראש השנה מי שבירך לקהל הוא "לקהל מחזיקי הדת" שה נראה לי לא ויז'ניץ.
אבל זה לא מוריד כלום מהעבודה האדירה שנעשתה שם.
 
האם ידוע על גדולי ישראל שמתפללים בסידור זה?
שמתפללים- כנראה שלא לבד מהרבה גדולי תורה חסידי בעלזא
אבל ידוע על כמה שמשתמשים בסידור לצורך לימוד התפילה וכדו' - לי ידוע על האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א שלומד הרבה בזה
וחוץ מזה גם הבאת לעיל על אב"ד מאקעווע שמתפלל בו
 
שמעתי שהרה"ק ר' חי יצחק מרחמיסטריווקא זצ"ל הציע לחסיד בעלזא לנדב סידורים אלו בביהמ"ד שלו.
גם בביהמ"ד תולדות יהודה סטיטשין יש מדף שלום עם סידורים אלו.
 
חזור
חלק עליון