חידה פסח - עצה למי שלא ספר עד השקיעה | פורום אוצר התורה חידה פסח - עצה למי שלא ספר עד השקיעה | פורום אוצר התורה

חידה פסח עצה למי שלא ספר עד השקיעה

ממגד שמים

משתמש ותיק
פרסם מאמר
הודעות
201
תודות
377
נקודות
102
מי שלא ספר עד השקיעה ויש לו עיצה שלא יפסיד הברכות?

יש לכה"פ 2.
אחד מהם חידוש מופלג של הבית הלוי.
[-כמובן אין הכוונה שיוציא מישהו אחר, אלא שמציל את המצווה שלו]
 
נערך לאחרונה:
לדעת הבית הלוי אם שכח ביום שלא נשלם בו השבוע, אמנם הפסיד מנין הימים אבל לא הפסיד מנין השבועות, ובכל יום כשנשלם בו השבוע אפשר דיכול לברך.
 
נערך לאחרונה:
א. לדעת הבית שלמה אם הקדים באחד הימים לספור לפני צאת הכוכבים וגם באחד הימים התעכב ולא ספר עד בין השמשות, אז ודאי לא יוכל להמשיך לספור בברכה.
וצ"ת שא"כ הפסיד הברכה ואין זה מענה.
ובכלל יל"ע בגוף חידושו, יען כל שניה ושניה בבישמ"ש הוי ספק אחר ונוגע בסו' הש"ס בעשהמלאכה בשתי בין השמשות- בכניסה וביציאה ובירו' שבת טען סברא הנ"ל שכל שנה הינה ספק אחר.
 
א. לדעת הבית שלמה אם הקדים באחד הימים לספור לפני צאת הכוכבים וגם באחד הימים התעכב ולא ספר עד בין השמשות, אז ודאי לא יוכל להמשיך לספור בברכה.
ב. לדעת הבית הלוי אם שכח ביום שלא נשלם בו השבוע, אמנם הפסיד מנין הימים אבל לא הפסיד מנין השבועות, ובכל יום כשנשלם בו השבוע אפשר דיכול לברך.
חצי פיתרון בידכם, עלו והצליחו.
 
וצ"ת שא"כ הפסיד הברכה ואין זה מענה.
נכון. אפרש דברי. כוונתי כשלא הקדים לקרוא לפני צאת הכוכבים בד"כ.
ובאופן ששכח לספור יום אחד עד השקיעה, יספור לאחר השקיעה בלא ברכה. ובלילה הבא כבר יספור לאחר השקיעה עם ברכה.
והטעם, דהספירה שספר בבין השמשות ה"ז ספק אם נחשב לילה או שמא עדיין יום וגם אם כבר לילה שמא הלכה כשי' שאם החסיר ספירה יכול להמשיך שאר ימים בברכה.
 
נכון. אפרש דברי. כוונתי כשלא הקדים לקרוא לפני צאת הכוכבים בד"כ.
ובאופן ששכח לספור יום אחד עד השקיעה, יספור לאחר השקיעה בלא ברכה. ובלילה הבא כבר יספור לאחר השקיעה עם ברכה.
והטעם, דהספירה שספר בבין השמשות ה"ז ספק אם נחשב לילה או שמא עדיין יום וגם אם כבר לילה שמא הלכה כשי' שאם החסיר ספירה יכול להמשיך שאר ימים בברכה.
יעו בתוס' מנחות ס"ו ובשפ"א שם שיכול לספור לכתחי' ביה"ש בברכה וצ"ע.
 
אף שאי''ז הפתרון לכ' אולי יוכל לטוס לנגד קו התאריך, או אפי' רק למקום שלא הייתה בו שקיעה
וכן הי' באדם שהספיק לעלות לבית וגן בירושלים וקרא.
 
חזור
חלק עליון