חידה בהלכה - קרא מגילה בי"ד ובט"ו ולא יצא ידי חובה | פורום אוצר התורה

חידה בהלכה קרא מגילה בי"ד ובט"ו ולא יצא ידי חובה

כותרת האשכול

בן כרך שהגיע לעיר בבוקר י"ד [אפשר להוסיף שעל דעת לחזור] וקרא שם.
ובשקיעה שבין י"ד ל-ט"ו החליט שגר בעיר בצורה קבועה. למחר הלך לכרך וקרא שם [אחרי שהוא כבר "בן עיר".]
 
בן כרך שהגיע לעיר בבוקר י"ד [אפשר להוסיף שעל דעת לחזור] וקרא שם.
ובשקיעה שבין י"ד ל-ט"ו החליט שגר בעיר בצורה קבועה. למחר הלך לכרך וקרא שם [אחרי שהוא כבר "בן עיר".]
ע"פ הירושלמי (הובא ברשב"א י"ט א') שאפשר ליפטר משניהם.
מיהו י"א זה רק בהיה גר בכרך, ועקר דירה בליל ט"ו לעיר.
 
ע"פ הירושלמי (הובא ברשב"א י"ט א') שאפשר ליפטר משניהם.
מיהו י"א זה רק בהיה גר בכרך, ועקר דירה בליל ט"ו לעיר.
כמו שהדגשתי
ובשקיעה שבין י"ד ל-ט"ו החליט שגר בעיר בצורה קבועה.
 
עדיין שייך עקרונית כמבו' יו"ד סי' רס"ז [רק יכול להיות שטכנית יש בעיה עם חלות הקניין במדינות שהחזקת עבד הוא מחוץ לחוק].

אבל לגוף החידה נראה מהכותרת ומהתיוגים שלא זה הכיוון, אלא משהו שקשור לזמן קריאת המגילה.
 
התשובות שנכתבו כאן אינם נכונות.
לא הייתי אומר לא נכונות
אולי המשורר לא נתכוון לזה אבל בוודאי חלק מהתשובות פה נכונות לעצם השאלה
 
ישראל גמור שקרא והשמיע לאזנו בזמן הזה.
אכן
אבל למה תשובה זו:
בן כרך שהגיע לעיר בבוקר י"ד [אפשר להוסיף שעל דעת לחזור] וקרא שם.
ובשקיעה שבין י"ד ל-ט"ו החליט שגר בעיר בצורה קבועה. למחר הלך לכרך וקרא שם [אחרי שהוא כבר "בן עיר".]
לדעתך
אינם נכונ(ה)ות.?
 
איך ייתכן אדם קרא מגילה בי"ד ובט"ו ולא יצא ידי חובה?
מן הסתם צריך להדגיש שהשאלה (על אף שאינני יודע את התשובה) מדברת במקרה שקראה כהלכתה (דהיינו לא למפרע, ע״פ וכו׳ הדינים הבסיסים של המגילה)
כי אחרת לא חסר מקרים
 
חזור
חלק עליון