יהודי שמאמין שהתגלה המשיח אפשר לאכול משחיטתו? | אספקלריה תורנית| דף 3 יהודי שמאמין שהתגלה המשיח אפשר לאכול משחיטתו? | אספקלריה תורנית| דף 3

יהודי שמאמין שהתגלה המשיח אפשר לאכול משחיטתו?

מר הוא שתלה בהם צד אפיקורסות, ואני הערתי על דבריו, במחילה.
באמת לא הבנתי אותך. עברתי על כל ההודעות שלי באשכול - ובכולם אני כותב שלמרות שמאמינים בשטות הם לא אפיקורסים ושחיטתם כשרה ואפשר לצרפם למניין.

איפה תליתי בהם צד אפיקורסות?
 
באמת לא הבנתי אותך. עברתי על כל ההודעות שלי באשכול - ובכולם אני כותב שלמרות שמאמינים בשטות הם לא אפיקורסים ושחיטתם כשרה ואפשר לצרפם למניין.

איפה תליתי בהם צד אפיקורסות?
דימית את אלו שהאמינו בש"צ, לזה שמאמין שהגיע המשיח, ולכך הקשית מהם על פותח האשכול.
ואני אומר, אינו דומה, הם לא האמינו שהגיע המשיח, אלא שש"צ הוא המשיח שעתיד לבוא.
 
דימית את אלו שהאמינו בש"צ, לזה שמאמין שהגיע המשיח, ולכך הקשית מהם על פותח האשכול.
ואני אומר, אינו דומה, הם לא האמינו שהגיע המשיח, אלא שש"צ הוא המשיח שעתיד לבוא.
לא הבנתי את דבריך. גם מאמיני ש"ץ (לפני שנתגלה קלונו) וגם מאמיני הרבי אינם אפיקורסים. ומכיון שהם דומים שחיטת שניהם כשרה.

איפה תליתי במישהו צד אפיקורסות?
 
ב' מיני משיחים הם
ש"צ שר"י התחזה למשיח ולכן הטועים אחריו (בתחילה כמובן, ולא החוטאים) לכורה אינם אפיקורסים כיון שחשבו שבדמות זו מתגשמים כל הנבואות.
אך ישנם משיחי שקר שהאמונה בהם נולדה מחמת עיוות בדמותו של משח כלומר האמונה באותם משיחים בעצם סותרת את האמונה במשיח כיון שהם ציירו דמות חדשה ונמצא שהאמונה במשיחם אינה משתייכת כלל לאמונה במשיח בן דוד
ולכן יש מקום לסברא זו שהמאמינים מהסוג הראשון אינם אפיקורסים ואילו מהמין השני, דוקא כן.
הכל לפי דעתי העניה כמובן...
 
שאלת תם:
לאחר שמשיח יבנה את בית המקדש במקומו ויקבץ נדחי ישראל, האם לדעת הרה''ג פותח האשכול, יהיה אסור לאכול משחיטתן של כלל ישראל שיאמינו בו (מלבד אי אילו שינקטו בזה שעיקר באמונה לידע שיבוא משיח, היינו שלא יכול להיות לעולם שהוא כבר בא?)
 
כיון שעניינו של משיח הוא לגלות כבוד שמים באופן מוחלט שוב לא יתכן שיהיה מי שיתכחש לגילויו, דהלא בעצם התכחשותו מתבאר שעדיין מתקיים ההסתר בבריאה, משא"כ שאר משיחי שקר מעולם לא גילו כבוד שמים באופן מוחלט בבריאה
 
ב' מיני משיחים הם
ש"צ שר"י התחזה למשיח ולכן הטועים אחריו (בתחילה כמובן, ולא החוטאים) לכורה אינם אפיקורסים כיון שחשבו שבדמות זו מתגשמים כל הנבואות.
אך ישנם משיחי שקר שהאמונה בהם נולדה מחמת עיוות בדמותו של משח כלומר האמונה באותם משיחים בעצם סותרת את האמונה במשיח כיון שהם ציירו דמות חדשה ונמצא שהאמונה במשיחם אינה משתייכת כלל לאמונה במשיח בן דוד
ולכן יש מקום לסברא זו שהמאמינים מהסוג הראשון אינם אפיקורסים ואילו מהמין השני, דוקא כן.
הכל לפי דעתי העניה כמובן...
יש לך מקור לכל זה?
 
חזור
חלק עליון