פלא עצום, על מה שנהוג היום שבחג השבועות, נוהגים לעסוק בתורה וממעטים את עיקר עיסוק החג, כפי המוזכר בתורה, שעניין היום זה שתי הלחם, והביכורים,
מלבד זה שלא קבעו את החג על יום קבלת התורה, אלא חמישים יום מספירת העומר, והדברים מתמהים מדוע בנוסח התפילה האזכור הוא "מתן תורתנו"?