לרגל עת ביעור המעשרות הקרב, חשבתי על כל הנוהגים לעשר מה שקונים עם הכשר מהודר ועכשיו מתכוננים לבער המטבע, שלכאורה לא שייך בזה ביעור מעשרות.
דהנה בדמאי לא תקנו ביעור, ובזמננו אם קונה מחילוני מסתמא הוא ספק טבל דאו' שחייב גם בביעור, אבל כשקונה בהכשר הבד"ץ מסתמא הם לא גרעי מע"ה שיש רוב שמעשרים, ואף...