כונתך לשאול באופן שלא נאמר בזה 'שבעים פנים לתורה' ו'אלו ואלו דברי אלוקים חיים' וכו' וכו'?קשה לי עד מאוד לומר שכאשר אחד הפוסקים שהוא מגדולי הדור מקל בהלכות שבת יש צד שהוא מחלל שבת, אך בכל זאת יש גדולי הדור אחרים שמחמירים בדבר, ואיך מיישבים את הסתירה הזאת?
כוונתי היא גם כן לשאול מה שייך שבעים פנים וכו' ואלו ולאלו וכו' בתורה אחת?כונתך לשאול באופן שלא נאמר בזה 'שבעים פנים לתורה' ו'אלו ואלו דברי אלוקים חיים' וכו' וכו'?
שהתורה ניתנה מ"ט פנים טהור ומ"ט פנים טמא.כוונתי היא גם כן לשאול מה שייך שבעים פנים וכו' ואלו ולאלו וכו' בתורה אחת?
ואיך תבין את מאמר חז"ל "אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין"?קשה לי עד מאוד לומר שכאשר אחד הפוסקים שהוא מגדולי הדור מקל בהלכות שבת יש צד שהוא מחלל שבת, אך בכל זאת יש גדולי הדור אחרים שמחמירים בדבר, ואיך מיישבים את הסתירה הזאת?
יש לך מקור לזה?דהיינו, שעצם הפסיקה הופכת את הדין לאמת, ולכן אם יש מחלוקת פוסקים שניהם אמיתיים. ודו"ק.
יש לך מקור לזה?
מאמר חז"ל "אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין"!
ח"ו שחז"ל יורו לאדם להתנהג היפך האמת.שם כתוב שצריך לשמוע בקולו, לא כתוב שזה הופך את הדין לאמת.
פר עלם דבר של ציבור?ח"ו שחז"ל יורו לאדם להתנהג היפך האמת.
אם אומר לך על ימין שהוא שמאל כנראה שהוא צודק ואתה טועה.איך תבין את מאמר חז"ל "אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין"?
כוונתי היתה, שאם חז"ל אמרו לציית לגדול שבדור בכל דבר - על כרחך שסברו שכן הוא האמת.פר עלם דבר של ציבור?
דיין שטעה?
האמת היא רק מה שכתוב בתורה!
אם הוא אומר על יד ימין שהוא יד שמאל הוא צודק?אם אומר לך על ימין שהוא שמאל כנראה שהוא צודק ואתה טועה.
אם אומר לך על ימין שהוא תרנגולת ודאי לא חייב לשמוע לו.
איך אתה יודע שזה ימין אולי זה שמאל?אם הוא אומר על יד ימין שהוא יד שמאל הוא צודק?
ואיך אתה יודע שזה ימין, אולי זה תרנגולת?איך אתה יודע שזה ימין אולי זה שמאל?
בתרנגולת א"א לטעות.ואיך אתה יודע שזה ימין, אולי זה תרנגולת?
והוא הדין בימין ושמאל.בתרנגולת א"א לטעות.
ומנא לך הא?נאמר זאת כך זהו דבר ברור שאם אתה יודע שהרב טעה אסור לך לשמוע לו.
חז"ל אמרו שאם אתה מתווכח עם הרב, אז הוא צודק ואתה טועה, (וכבר כתבו לעיל שבמקומות שברור ופשוט שהרב טעה אין שום חיוב לשמוע בקולו), אבל הם לא אמרו שהרב אינו יכול כלל לטעות והם גם לא דיברו על מצב ששני רבנים חולקים ביניהם.ח"ו שחז"ל יורו לאדם להתנהג היפך האמת.