ראש השנה - אמר ביעלה ויבוא "ראש השנה" במקום "יום הזיכרון" | ענייני דיומא ראש השנה - אמר ביעלה ויבוא "ראש השנה" במקום "יום הזיכרון" | ענייני דיומא

גרינפלד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
3,206
תודות
7,050
נקודות
572
ידוע בשם הגאון ר' אברהם גנחובסקי שמי שאמר ראש השנה במקום יום הזיכרון שצריך לחזור משום הגמ' בעירובין (מ, ב) שלא צריך להזכיר ר"ח בר"ה, כי הזיכרון משמעו גם ראש חודש. וא"כ כשאמר ר"ה חסרה לו הזכרת ר"ח, עכ"ד.

ולפי"ז ביום השני לכאורה יוצא, שהרי אי"ז ר"ח, [ועי' במשנ"ב (סי' תקצא סק"ו) שמי שאמר מוסף יום הזיכרון הזה במקום "מוספי", ביום השני אינו חוזר], ויל"ד בליל ר"ה אם צריך לחזור, כי תמיד בר"ח אינו חוזר בלילה, וצ"ע אם שייכת כאן טענת השעה"צ (סי' תקפב אות ד).​
 
אולי לפי הסברא שכל תקנת ב' ימי ר"ה הוא משום הספק (בזמן ביהמ"ק),
יוצא שעדיין נחשב ר"ח,
אך כיום שאינו מפני הספק, אלא מפני התקנה, יש עדיין להסתפק.
 
אולי לפי הסברא שכל תקנת ב' ימי ר"ה הוא משום הספק (בזמן ביהמ"ק),
יוצא שעדיין נחשב ר"ח,
אך כיום שאינו מפני הספק, אלא מפני התקנה, יש עדיין להסתפק.
אולי היה מקום לומר כן, אך
ועי' במשנ"ב (סי' תקצא סק"ו) שמי שאמר מוסף יום הזיכרון הזה במקום "מוספי", ביום השני אינו חוזר
ויתכן שבאמת זה רק בזמן הזה.
 

הודעות מומלצות

אשמח לעזרת הגאונים גרינפלד...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון