הלכות שבת - הדלקת נרות - כיבוי והדלקת האור, | הלכה ומנהג הלכות שבת - הדלקת נרות - כיבוי והדלקת האור, | הלכה ומנהג

י"ג מידות

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
הודעות
971
תודות
3,009
נקודות
357
ידוע שבימינו מומלץ יחד עם הדלקת הנרות שיכבו וידליקו את האור, כדי שתהיה טעם להדלקת הנרות ואז הברכה יותר מהודרת,

ישנם שלושה אפשרויות.
א. שהאישה תדליק נרות בחושך ללא תאורה ואחרי הברכה הבעל או אחד מבני הבית ידליקו את האור,
ב. שלפני הדלקת נרות האישה תכבה ותדליק את האור ואז תוכל לכוון שהיא מברכת גם על הדלקת האור
ג. שאחרי הדלקת הנרות, לפני הברכה האשה תכבה ותדליק את האור,

מה עדיף?
ולמה?
 
ידוע שבימינו מומלץ יחד עם הדלקת הנרות שיכבו וידליקו את האור, כדי שתהיה טעם להדלקת הנרות ואז הברכה יותר מהודרת,

ישנם שלושה אפשרויות.
א. שהאישה תדליק נרות בחושך ללא תאורה ואחרי הברכה הבעל או אחד מבני הבית ידליקו את האור,
ב. שלפני הדלקת נרות האישה תכבה ותדליק את האור ואז תוכל לכוון שהיא מברכת גם על הדלקת האור
ג. שאחרי הדלקת הנרות, לפני הברכה האשה תכבה ותדליק את האור,

מה עדיף?
ולמה?

דבר ראשון הטעם שנצרך לכך, והוא משום דשרגא בטיהרא מאי מהני, ובאור השוטף שקיים היום, אין בכך כל תוספת אורה מהאור של הנרות,
וע"כ אם מדליק גם את האור לכבוד שבת הוא בכלל תוספת אורה,
ולכן כמדומני שאם אוכל בביתו והנרות סמוכים לשולחן, א"צ כלל לעשות כן, שיש גם משום כבוד שבת בהדלקה, שגם היום שהאולם מלא באור מדליקים נרות על השולחנות ולידם לתוספת כבוד,
זכורני שיש בנידון זה מח' ר' שלמה זלמן ור' ניסים,
לר' ניסים קודם מכבים האור, [לא לעכובא...] ומדליקים האור ואח"כ הנרות, משום דס"ל שאם הדליקו האור אחר הנרות הוא כמו שכיבו את הנרות, שעכשיו אין בהם כל תועלת, וע"כ לא יעזור שתדליק האור אף אחר הברכה, דהרי אין מברכים על התאורה בלבד.
לר' שלמה זלמן, לא ס"ל דהוא ככיבוי הנרות, אלא תוספת לנרות, וע"כ ס"ל דעדיף תדליק בחושך ואח"כ ידליק אחד מבני הבית האור, [לא זכור לי שכתב כן שתדליק אחר הנרות קודם הברכה, אולי חשש להפסק אי לא מברכים על הדלקת האור].
 
לר' ניסים קודם מכבים האור, [לא לעכובא...] ומדליקים האור ואח"כ הנרות, משום דס"ל שאם הדליקו האור אחר הנרות הוא כמו שכיבו את הנרות, שעכשיו אין בהם כל תועלת, וע"כ לא יעזור שתדליק האור אף אחר הברכה, דהרי אין מברכים על התאורה בלבד.
מדוע לא טוב שידליק את האור אחר ההדלקה והברכה,
כיון שע"י זה הברכה היא מהודרת יותר..
 
מדוע לא טוב שידליק את האור אחר ההדלקה והברכה,
כיון שע"י זה הברכה היא מהודרת יותר..
ר' ניסים טוען שהוא כמו לכבות את הנרות
ולר' שלמה זלמן אה"נ כך עושים כמובן ע"י אחר ולא ע"י האשה שקבלה שבת בהדלקתה
 

הודעות מומלצות

חיוב מהתורה?
כמה צריך לטרוח?
ומה נחשב רבו...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון