מנחות - הראוי לבילה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה מנחות - הראוי לבילה | ים התלמוד | פורום אוצר התורה
עיין רשב''ם ב''ב פ''א: ד''ה כל הראוי לבילה וז''ל:
שאין ראוי לבילה בילה מעכבת בו כלומר מה שאי אפשר להבלל מעכבת בו דכיון דכתיב ויצק עליה שמן וצוה לבלול דכתיב בלולה ש"מ שצוה הקב"ה להביא מנחה שיכול לקיים בהן מצות בלילה וכשהוא מביא ששים ואחד מנחה כזו לא צוה להביא והרי הוא כמביא מנחה מן הקטניות דאינה כלום שכל דבר שצוה הקב"ה להביא יש עיכוב בעיקר הבאתו להביא באותו ענין שצוה הכתוב ולא בענין אחר. עכ''ל.
ובזכרוני שיש בזה עוד בחידושי הגרי''ז סטענסיל על קדשים. יבואו היודעים ויחכימונו.
 
ייש''כ, אמנם בסברא זו שהביא כת''ר
עלתה סברא רק בנוגע לדין זה במנחות. כוונתי בדיון זה הייתה לברר מהו שורש הדבר שממנו יכלו להקיש לדיונים אחרים כבנדרים (או שבהם נאמרה לשון זו בהשאלה)
 
כבנדרים (או שבהם נאמרה לשון זו בהשאלה)
מדוע א''א לומר גם שם דלא על נדר כזה דברה התורה?
[כגון חרש בהפרת נדרי אשתו וביתו שאינו בר שמיעה - שלא על בעל ואב כזה דברה התורה]
 

הודעות מומלצות

ברכות כג: ת"ר לא יאחז אדם תפילין בידו וס"ת...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון