השקפות דלי"ם (מפוצל) | האוצר שלנו | פורום אוצר התורה השקפות דלי"ם (מפוצל) | האוצר שלנו | פורום אוצר התורה
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

מרכז

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם מאמר
הודעות
291
תודות
574
נקודות
116
אפשר לעשות סקר ולדעתי הרוב המכריע והכמעט מוחלט ישלול את הדבר.
לקבוצות אלו ישנם מספיק מקומות לבטא את 'דרכם' 'השקפתם' במגוון ערוצים 'כשרים'... וכו' וכו' ומה להם בבית מדרשנו? כוונתי בדברי היתה בין היתר לאלו אשר בוער בהם הרצון להפיץ ולצרף עוד לדרכם והשקפתם אשר נטועה במקומות זרים ומחוץ לבית המדרש, ולעיתים הלהט שלהם ואולי הצורך לחוש שאינם גורמי שוליים דוחף אותם לכך ולכן הם מקבלים מקום ובמה במקום שאינם ראויים לו, אדרבה יקימו במה לעצמם ויפרסמו בה את 'דרכם' שיטתם' וכו' וכו' ואגב, תנסה להכניס במקומות 'שלהם' משהו שלא מתאים להם ותראה את האם יסכימו לכך ודאי שלא, וזו זכותם, אך אותה הזכות שייכת לאלו המעונינים בבית המדרש בו הרוח המנשבת היא של 'פעם' כפי שהיה כל השנים להמשיך במסורת הדורות.
כך נראה לעניות דעתי.
מה הפשט? מדוע בזוי הדבר בעיניך להתווכח עם אנשים מקבוצות אלה על סוגיה בש"ס? מי שמשתייך למגזר עליו אתה רומז הבין שפחות אוהבים שמוכנסות השקפותיו כאן. בעיני זה חבל, כי אם ההשקפה הנגדית מספיק חזקה מה הפחד ללבן את העניינים כדרכה של תורה, אין לאף אחד מטרה להפיץ שום דבר, באים רק לדון לאמיתה של תורה. אך מ"מ, נראה שמובן היטב שאין למשתייכי ציבור זה אלא לדון בעניינים התורניים שלא מושפעים מהשקפה.
ואין לאנשים מזרם זה שום פורום בעולם ללבן עניינים וסוגיות בש"ס עם צורבי בית המדרש ממקומות וסגנונות שונים לידיעתך.
אגב, זו טעות מוחלטת שאם תכניס השקפה חרדית למקום כזה יפסלו אותך, שם עסוקים בבירור ההשקפה מתוך שמיעת ובירורם של כלל השיטות, ולכן גם אין שום פחד לשמוע ולדון עם הדעה האחרת.
תודה
 
הפורום לדעתי הוא כבית מדרש וירטואלי מגוון הדעות שאני מעוניין לראות בו הוא כמגוון הספרים שאני מעוניין שיהיו בבית המדרש בו אני למד שבו ספרי לימוד מכל גווני דרכי ושיטות הלימוד וכן שאר הספרים במחשבה ומוסר, כל בית מדרש ישיבתי וכל מי שנמצא בו יודע שישנם ספרים מסוימים שלא נכנסים אליו, גם אם מחבריהם היו ת"ח גדולים ואולי אף כאלו שהיו להם תלמידים רבים, בכוונה אני לא נכנס לשמות אך כמדומני שכמעט כל מי שנמצא כאן מבין במה וכלפי מי הדברים אמורים.
אין לי פחד לשמוע דעה אחרת, אבל לדעתי דעה זו אין מקומה בבית המדרש. כשאני מחוץ לבית המדרש אין לי בעיה לשמוע דעות אלו ואף להוכיח להם את טעותם ושיבושם, זה לא כל כך מסובך... ולא דורש יכולת אינטלקטואלית יוצאת דופן...
 
מה הפשט? מדוע בזוי הדבר בעיניך להתווכח עם אנשים מקבוצות אלה על סוגיה בש"ס? מי שמשתייך למגזר עליו אתה רומז הבין שפחות אוהבים שמוכנסות השקפותיו כאן. בעיני זה חבל, כי אם ההשקפה הנגדית מספיק חזקה מה הפחד ללבן את העניינים כדרכה של תורה, אין לאף אחד מטרה להפיץ שום דבר, באים רק לדון לאמיתה של תורה. אך מ"מ, נראה שמובן היטב שאין למשתייכי ציבור זה אלא לדון בעניינים התורניים שלא מושפעים מהשקפה.
ואין לאנשים מזרם זה שום פורום בעולם ללבן עניינים וסוגיות בש"ס עם צורבי בית המדרש ממקומות וסגנונות שונים לידיעתך.
אגב, זו טעות מוחלטת שאם תכניס השקפה חרדית למקום כזה יפסלו אותך, שם עסוקים בבירור ההשקפה מתוך שמיעת ובירורם של כלל השיטות, ולכן גם אין שום פחד לשמוע ולדון עם הדעה האחרת.
תודה
חשוב להבין.
פורום חרדי תורני שכפוף לגדולי ישראל ובא לשרת נאמנה את הציבור החרדי, זה לא רשת חברתית שמכילה מגוון דעות הזויות קיצוניות רדיקליות וכו'.
וכמו שבבית מדרש חרדי מצוי לא תמצא ספרים של רבנים דלי"ם, כך אין סיבה שבפורום תורני השקפותיהם שקוראות תיגר על הציבור החרדי ורבניו, יקבלו במה, ויהדהדו על ידי תלמידיהם.

ומי מהציבור הדל"י שבכ"ז רוצה להשתתף בדיוני השקפה בפורום, יכול לשאול, להתעניין, לנסות להבין מה דעת הציבור החרדי. לא להטיף, להתווכח ולנסות להציג את השיטה הדלי"ת, כשיטה "הנכונה". לא לנסות בעקיפין ובמישרים לשנות דעות של תמימים, לבלבל, לזרוע אנרכיה מחשבתית. לא. זו לא המטרה כאן אלא להיפך.
תודה.
 
כי אם ההשקפה הנגדית מספיק חזקה מה הפחד ללבן את העניינים כדרכה של תורה,
כמו שכבר השבתי לך באשכול אחר,
אצלינו החרדים, בחור ישיבה לא עוסק בשום דבר חוץ מתורה.
ההשקפה אצלינו עוברת בדוגמא אישית, ובתת מודע.
אין אצלינו שיעור על השקפה, כי אין לאף אחד סטיות ותהיות בנושא,
והבודדים שכן יש להם, הולכים לאנשים הרלוונטים ומקבלים את התשובות.

אנחנו לא מפחדים ממכם, כי פשוט אין ממה לפחד מכם.
אבל לבחור ישיבה קלאס,
אין את הכלים לענות לכם ולהשיב מנה אחת אפיים,
לקיים בכם ענה כסיל כאיוולתו, ואף אתה הקהה את שיניו.

לכן, אנחנו לא נסכים בשום אופן,
שיכנסו לכאן דעות שיעוררו שאלות על ההשקפה הברורה אותה קיבלנו.
 
פורום חרדי תורני שכפוף לגדולי ישראל ובא לשרת נאמנה את הציבור החרדי, זה לא רשת חברתית שמכילה מגוון דעות הזויות קיצוניות רדיקליות וכו'.
וכמו שבבית מדרש חרדי מצוי לא תמצא ספרים של רבנים דלי"ם, כך אין סיבה שבפורום תורני השקפותיהם שקוראות תיגר על הציבור החרדי ורבניו, יקבלו במה, ויהדהדו על ידי תלמידיהם.

ומי מהציבור הדל"י שבכ"ז רוצה להשתתף בדיוני השקפה בפורום, יכול לשאול, להתעניין, לנסות להבין מה דעת הציבור החרדי. לא להטיף, להתווכח ולנסות להציג את השיטה הדלי"ת, כשיטה "הנכונה". לא לנסות בעקיפין ובמישרים לשנות דעות של תמימים, לבלבל, לזרוע אנרכיה מחשבתית. לא. זו לא המטרה כאן אלא להיפך.
תודה.
כמו שכבר השבתי לך באשכול אחר,
אצלינו החרדים, בחור ישיבה לא עוסק בשום דבר חוץ מתורה.

לכן, אנחנו לא נסכים בשום אופן,
שיכנסו לכאן דעות שיעוררו שאלות על ההשקפה הברורה אותה קיבלנו.
גם אצלנו בחור ישיבה לא עוסק באף דבר אחר! רק שתורה זה לא רק ש"ס.
מ"מ, לכן כתבתי בדיוק כדבריכם, שאני לא מתכוון להתערב יותר בענייני השקפה, ושוב אדגיש שאחרי הכל איני מבין למה. מי שרוצה לדון עצ"ז יכול בפרטי.
מכל מקום, סבת היכנסותי והמצאותי הכא היא לדון בענייני ש"ס ופוסקים, ובזה מי שחושב שאין לדון עם דת"לים לא למד ולא שנה, שכן הראי"ה התכתב בלי סוף עם כל גדולי הדור החרדים דאז, וכך היה עם מרן ר' אברום שפיר"א זצ"ל והחזו"א, ולכל ממשיכי דרכו של הראי"ה התייחסו באופן מכבד ולחלקם אף בהערצה בדיונים תורנים. ועל כך שאלתי מה מפריע הדבר?

אגב, בהקשר לדיון בפרטי, @בד קודש רק אם תרצה, אשמח שתיצור קשר. כתבת דברים מאד חריפים שטעונים ביסוס בעיני, וסותרים את ההתנהלות של כל גדולי מרנן ורבנן החרדים ביחס לציבורנו אנו. ייש"כ.
 
רק שתורה זה לא רק ש"ס.
אכן,
אבל השקפה היא לא תורה.
היא אולי קודמת לתורה, היא בסיס לתורה,
אבל יש תורה ויש השקפה ואלו שני דברים נפרדים.
שכן הראי"ה התכתב בלי סוף עם כל גדולי הדור החרדים דאז, וכך היה עם מרן ר' אברום שפיר"א זצ"ל והחזו"א,
אין כל השוואה בין גדולי הדור שידעו לקיים "תוכו אכל קליפתו זרק",
לבין בן תורה מן השורה ולמעלה ממנה,
שיוכל להתבלבל בזה.
ולכל ממשיכי דרכו של הראי"ה התייחסו באופן מכבד ולחלקם אף בהערצה בדיונים תורנים. ועל כך שאלתי מה מפריע הדבר?
ידוע היחס לצבי יהודה קוק...
בבקשה נא לא לשכתב את ההיסטוריה.
וסותרים את ההתנהלות של כל גדולי מרנן ורבנן החרדים ביחס לציבורנו אנו. ייש"כ.
אני לא אדון איתך על זה,
כי לא למדתי את הנושא, ואני עלול להתבלבל ממך.
אבל זו ההשקפה שאני קיבלתי.
היה שלום.
 
ידוע היחס לצבי יהודה קוק...
בבקשה נא לא לשכתב את ההיסטוריה.
אכן,
אבל השקפה היא לא תורה.
א. ההשקפה היא לא רק בסיס, היא גם תורה, אם יצא לך לפתוח כתבי הראי"ה תבין כוונתי. הכל שאוב מש"ס זוהר וראשונים.

ב. רצי"ה קוק לא היה איש הלכה, אלא עסק בכתיבתו עכ"פ כמעט ורק בהשקפה, ובש"כ קיבל יחס זה. אני דיברתי על כל ממשיכי דרך הראי"ה שהתעסקו בהלכה וש"ס, ובזה אף אחד מהם לא קיבל דחייה מרב חרדי.

ג. כשמקיימים "תוכו אכל קליפתו זרק" לא מכנים בד"כ בתארים של "גאון, קדוש וכו'" כפי שמצוי בהתכתבויות שציינתי, אז כנראה זה לא הגיע לשם.

ד. אז למה לדבריך כשאני מגיע לכל ישיבה חרדית מעולם לא התייחס ר"מ חרדי באופן שלילי לכך שבחורי מדברים עמי בלימוד ואף בהשקפה?

ה. מכאן ועד לקרוא לציבור קדוש "ביתוסים", אני לא בטוח שעל זה היה חותם אף אחד מרבותיך.
 
א. ההשקפה היא לא רק בסיס, היא גם תורה, אם יצא לך לפתוח כתבי הראי"ה תבין כוונתי. הכל שאוב מש"ס זוהר וראשונים.
זה שיש לזה מקורות מהתורה לא אומר שזה תורה.
תמצא לי מקור לכך שהעוסק בהשקפה מקבל שכר על לימוד תורה.
ב. רצי"ה קוק לא היה איש הלכה, אלא עסק בכתיבתו עכ"פ כמעט ורק בהשקפה, ובש"כ קיבל יחס זה. אני דיברתי על כל ממשיכי דרך הראי"ה שהתעסקו בהלכה וש"ס, ובזה אף אחד מהם לא קיבל דחייה מרב חרדי.
נכון כי הם ידעו כיצד "לאכול" אותו.
ג. כשמקיימים "תוכו אכל קליפתו זרק" לא מכנים בד"כ בתארים של "גאון, קדוש וכו'" כפי שמצוי בהתכתבויות שציינתי, אז כנראה זה לא הגיע לשם.
אולי תאמר לי על מי נכתב קדוש?
על הרב דרוקמן אולי?
נו באמת,
ד. אז למה לדבריך כשאני מגיע לכל ישיבה חרדית מעולם לא התייחס ר"מ חרדי באופן שלילי לכך שבחורי מדברים עמי בלימוד ואף בהשקפה?
כי אתם תעשו מזה כזו דרמה,
שכבר לא שווה הנזק.
ה. מכאן ועד לקרוא לציבור קדוש "ביתוסים", אני לא בטוח שעל זה היה חותם אף אחד מרבותיך.
אם אתה מדמה את זה לבית שמאי, אני מדמה לבייתוסים.
אתם לא בית שמאי, אתם טועים בהשקפה ומחריבים את כלל ישראל.
אבל אתם לא בייתוסים, כי אתם מאמינים בכל התורה כולה.
 
אולי תאמר לי על מי נכתב קדוש?
על הרב דרוקמן אולי?
נו באמת,
לא הבנתי. בעקר על הראי"ה אך גם על נוספים.

זה שיש לזה מקורות מהתורה לא אומר שזה תורה.
תמצא לי מקור לכך שהעוסק בהשקפה מקבל שכר על לימוד תורה.
לא הבנתי. אלא מה זה אם זה רק מקורות תורניים שמנותחים ומוסברים? מה זה אם לא תורה? לא יודע מה זה השקפה, אני מדבר על לימודי אמונה, אצלנו זה היינו הך.
אבל אתם לא בייתוסים, כי אתם מאמינים בכל התורה כולה.
אז אל תשתמש בכינוים שניתנו לאחר ודומיו, שאת זה עשית גם לא בהקשר הנ"ל.
 
לא הבנתי. בעקר על הראי"ה אך גם על נוספים.
הראי"ה היה אדם קדוש שטעה.
אחרים כבר לא היו קדושים אלא רק טעו...
לא הבנתי. אלא מה זה אם זה רק מקורות תורניים שמנותחים ומוסברים? מה זה אם לא תורה? לא יודע מה זה השקפה, אני מדבר על לימודי אמונה, אצלנו זה היינו הך.
אני יודע ש"אצלכם זה כך",
זה חלק מהבעיה.
אז אל תשתמש בכינוים שניתנו לאחר ודומיו, שאת זה עשית גם לא בהקשר הנ"ל.
יש אצלכם קליפה - היא השקפתכם הפסולה.
ואני לא רואה כל בעיה להשתמש בביטוי הזה כלפי כל מי שיש בו ערבוב של רע וטוב.

אגב, בדרשותיו של ר' שולם שבדרון,
הוא אמר שיותר טוב להיות חילוני מאשר להיות מזרוחניק.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

הודעות מומלצות

מי יש ספק אם יכול לספור ספירת העומר?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון