תזריע - חידושי תורה צריך להיות בסוד העיבור והלידה | ויקרא תזריע - חידושי תורה צריך להיות בסוד העיבור והלידה | ויקרא

תזריע חידושי תורה צריך להיות בסוד העיבור והלידה (1 צופה)

געגועים

תנ"ך ופרשת שבוע - אוצר החידות
חבר צוות
מנהל תוכן
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
1,339
תודות
2,793
נקודות
485
אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ וְיָלְדָה זָכָר וְטָמְאָה שִׁבְעַת יָמִים וכו'.

בבעל הטורים תזריע וילדה בגימטריא צורת אדם.

דרך רמז נקדים אמרי קודש בספר מגן אברהם (מטריסק) פרשת תצא, וזה לשונו: והנה שמעתי מאאמו"ר זצוקללה"ה שאמר בענין החידושי תורה של החכם האמת, שצריכה להיות בסוד העיבור והלידה וכו', שצריך להשהותה במוחו טרם יוליד ויגלה אותה, עד שתהיה במוחו בסוד העיבור, והיינו שיהיה לו מקודם ישוב הדעת והתבוננות אם יהיה פעולה בהדור דיבורי תורה שלו שיעשו רושם וחקיקה בלב כל אחד ואחד לעורר אותו לעבודת הבוב"ה וכו', וגם החידושי תורה צריכים להיות בבחינת שבת, סוד שבת כלה מלכתא, סוד מלכות שמים, שיהיו על כוונה זו לעורר לבבות ישראל לקבלת עול מלכות שמים. עכ"ל.

ובזה אפשר לרמז הכתוב אשה כי תזריע - וילדה, התורה שנקראת אשה, כאשר תהיה בסוד העיבור והלידה, אז יהיו החידושי תורה חשובים לפני ה' בבחינת זכר, והם חידושי תורה של החכם האמיתי, שנקרא צורת אדם, כלשון חז"ל (מו"ק ט.) אנשים של צורה הם, וזה נרמז בגי' הנ"ל תזריע וילדה - צורת אדם, שהחכם האמיתי שהוא צורת אדם יהיו החידושי תורה שלו בסוד תזריע וילדה.

ובספר מגיד מישרים כתב וטמאה אותיות ואטמה עיי"ש, ולדרכינו מרמז ואטמה שבעת ימים שיאטום את החידושי תורה במוחו וישהה אותם עד שיהיו בבחינת שבעת ימים, דהיינו סוד שבת מלכתא שיהיו על כוונה לעורר לבבות ישראל לקבלת עול מלכות שמים, ואם נקבה, היינו אם החידו"ת הם בבחינת נקבה, תדע שזה בגלל שתלד מיד בלי להשהותו במוחו, ולכן היא בבחי' נקבה שאינו על כוונה לעורר לבבות ישראל, וזהו בלבי צפנתי אמרתך למען לא אחטא לך.​
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון