נהיגה לנשים | פורום אוצר התורה

נהיגה לנשים

מתחילים מחדש

משתמש מוביל
הודעות
450
תודות
1,055
נקודות
101
לאחר כמה עמודים עם נימוקים שונים בעד ונגד נהיגת רכב באופן כללי, הזמן לעבור לנושא הבא, מענין לענין באותו ענין: "נהיגה לנשים".
 
בענין נהיגה ברכב לנשים - בשונה מנהיגה ברכב לאנשים - ישנן הרבה גדולי ישראל האוסרים באיסור מוחלט, ואף ישנן הרבה מוסדות החינוך שלא מקבלים ילדים מבתים שהאשה נוהגת ברכב.
 
הטעם המובא בשבט הלוי הוא לחלוטין לא רציני, שלמד זאת ממה שבסוגיא דאביגיל אמרו שדרך נשים שלא לרכב, שינה הכתוב ובנשים קרא מושב ובאנשים מרכב
והרי שם הטעם הוא מפני שהפיסוק נראה, ואין קשר בכלל ל'נהיגת נשים'
ובפרט ביושבת בתוך רכב שכלל לא ניתן לראות את אופן הישיבה
וצ"ל כפי ששמעתי בשמו פעם שהיו לו הרבה טעמים להרבה נושאים - אך כשכתב כתב רק מקצת
 
כמדומני שישנה תשובה בענין של רבי בנימין זילבר בספרו בו מתייחס לטענה כי נהיגה ברכב לאשה יש בה חוסר צניעות, והוא טוען דאדרבא כשהיא ברכב היא פחות נראית מאשר ברחוב ולכן מבחינת צניעות עדיך שתנהג משתהיה ללא רכב, אודה למי שיעלה תשובה זו.
 
לאחר כמה עמודים עם נימוקים שונים בעד ונגד נהיגת רכב באופן כללי, הזמן לעבור לנושא הבא, מענין לענין באותו ענין: "נהיגה לנשים".
ייתכן שהדברים היו מתאימים לפני עשרות שנים כאשר היה הדבר חריג בציבור החרדי,
אבל כיום שהדבר נפוץ ביותר במחוזותנו, אולי כבר נחשב נורמלי.
 
????
התנסחות לא ראויה...
מה לעשות, זה נימוק לא רציני [וכי השבט הלוי הוא הרמב"ם?]
האלטרנטיבה היא לומר אנו קטנים דקטנים ולא מבינים כלום בסוגיית מרכב\מושב
ולכן הנחתי שהיו באמתחתו נימוקים יותר רציניים
 
מה לעשות, זה נימוק לא רציני [וכי השבט הלוי הוא הרמב"ם?]
האלטרנטיבה היא לומר אנו קטנים דקטנים ולא מבינים כלום בסוגיית מרכב\מושב
ולכן הנחתי שהיו באמתחתו נימוקים יותר רציניים
בכל זאת, מרן הגר"ש ואזנר היה מגדולי פוסקי הדורות האחרונים וראוי להתנסח בהדרת כבוד יתירה.
 
ואף ישנן הרבה מוסדות החינוך שלא מקבלים ילדים מבתים שהאשה נוהגת ברכב.
זה תלוי באיזה עיר..

עיקר הבעיה שהייתה בנהיגת נשים כיוון שהדבר לא היה מקובל וממלא נחשב כחריג ומחוסר צניעות..

אך כיום שנהיגת נשים בערים מסוימות הם דבר רגיל אין בכך כל בעיה..

ולדעתי יש מעלות רבות בנהיגה של נשים ובפרט במקומות שיש עומס וצפיפות באוטובוסים..

אישה ברכב מכשילה הרבה פחות כיוון נמצאת פחות בסביבת גברים.

ובהגדרת 'כל כבודה בת מלך פנימה' הגדרת ה'פנימה' מתאימה הרבה יותר כשנמצאת ברכב לבדה מאשר באוטובוס ציבורי עמוס גברים..
 
זה תלוי באיזה עיר..

עיקר הבעיה שהייתה בנהיגת נשים כיוון שהדבר לא היה מקובל וממלא נחשב כחריג ומחוסר צניעות..

אך כיום שנהיגת נשים בערים מסוימות הם דבר רגיל אין בכך כל בעיה..

ולדעתי יש מעלות רבות בנהיגה של נשים ובפרט במקומות שיש עומס וצפיפות באוטובוסים..

אישה ברכב מכשילה הרבה פחות כיוון נמצאת פחות בסביבת גברים.

ובהגדרת 'כל כבודה בת מלך פנימה' הגדרת ה'פנימה' מתאימה הרבה יותר כשנמצאת ברכב לבדה מאשר באוטובוס ציבורי עמוס גברים..
נהיגה בכלל היא עניין סטיגמתי, ישנם מגזרים בציבור החרדי שגם נהיגת גברים היא לא מקובלת.
ולכן יש להתייחס לדבר באופן יחסי.
 
כידוע שיש גם הרבה מגדו”י שמורים היום אחרת וברור שהמצב השתנה.
סיפר לי חבר על אחת שהייתה גרה בעיר מעורבת ליד הוריה לאחר כמה שנים שדירתה הייתה מוכנה בפרויקט גדול הסתפקה אם לעבור לשם מצד אחד עבודה ומהצד השני חינוך הילדים והלכה לשאול את אחד מגדו”י בב”ב ואמר לה תעברי דירה ותעשי רשיון.
היום שהנשים עובדות בכל מיני מקומות שאין תחבורה אז זה במצב של אין ברירה.
וחמור יותר שנותנים לילדות לרכב על אופנים שבזה כתוב שאשה לא תרכב על החמור.
 
נהיגה בכלל היא עניין סטיגמתי,
שים לב ברוב המקומות שלא נהוג בציבור האברכי נהיגת רכב אלו מקומות שפחות נצרך כיוון שהמרחקים אינם גדולים או שכל הרחובות עמוסי פקקים ופחות תועלתיים..
כדוגמת ק"ס וב"ב.

בירושלים כמשל נהוג נהיגה גם בציבור הכי אברכי והכי פרום.
כיוון שהדבר נצרך מפאת המרחקים.

וגם שם נהיגת הנשים יותר נפוצה.
אך חבל שלא באותם אחוזים של גברים..
זה היה חוסך מהם הרבה מן הנזקים של נסיעות באוטובוסים עמוסים.
וגם מועיל לאותם הגברים החפצים לשמור עיניהם בנסיעה באטובוס.
 
חזור
חלק עליון