ריטלין - מדכא או מרכז | חינוך הבנים | פורום אוצר התורה ריטלין - מדכא או מרכז | חינוך הבנים | פורום אוצר התורה
  • עקב המצב המתוח והסכנה המרחפת -היל"ת- על יושבי ציון, נרבה בתפילה ובחיזוק. לקריאת תהילים משותפת ומידע מתעדכן מבית גדו"י - לחצו כאן

אם היו

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
190
תודות
605
נקודות
76
ר' מיילך בידרמן אמר פעם, שאם בדורו היה ריטלין לא היה היום מיילך בידרמן.
שמעתי את המשפט הזה כו"כ פעמים על כמה רבנים, ואף פעם לא הבנתי אותו, כי מניסיוני בלימוד עם ילדי קשו"ר היפרים ראיתי שהכדור לא גורם שהילד יהיה רגוע וחסר חשק, אלא שיהיה אפשר לדבר איתו תוכ"ד הקפיצות לגובה וכו', אשמח לשמוע בנושא מעוד בעלי ניסיון.
 
שמעתי את המשפט הזה כו"כ פעמים על כמה רבנים, ואף פעם לא הבנתי אותו, כי מניסיוני בלימוד עם ילדי קשו"ר היפרים ראיתי שהכדור לא גורם לא להיות רגוע וחסר חשק, אלא שיהיה אפשר לדבר איתו תוכ"ד הקפיצות לגובה וכו', אשמח לשמוע בנושא מעוד בעלי ניסיון.
שמעתי מאנשים בעלי מרץ שמרגישים שהכדור דיכא אותם וזה לא היה הם.

בכללי היום אנשי חינוך ממליצים על אימון קשב ולא על תרופות.
 
שמעתי את המשפט הזה כו"כ פעמים על כמה רבנים, ואף פעם לא הבנתי אותו, כי מניסיוני בלימוד עם ילדי קשו"ר היפרים ראיתי שהכדור לא גורם שהילד יהיה רגוע וחסר חשק, אלא שיהיה אפשר לדבר איתו תוכ"ד הקפיצות לגובה וכו', אשמח לשמוע בנושא מעוד בעלי ניסיון.
מוזמן לנסות לקחת התחושות ברורות אמנם לפעמים זה טוב בתור תקפה כדי להתחבר ללימוד ואחי זה לנסות להסתדר בלי זה רק שבידיעה שהריכוז יהיה פחות אפקטיבי מהזמן שנטל ריטלין
 
שמעתי על כמה פעמים, אם יש מי שיודע להסביר מפורט איך זה עובד, אודה לו מאוד על כך.
בשמחה.
עקרונות השיטה,
להרגיל את הגוף להתמודד עם הבעיות קשב וריכוז, על ידי שמאמנים ומרגילים את האדם בדברים שקריטים לו.
 
פחות ידוע.
עיקר השינוי נוצר לאחר שהחוקרים יודעים היום שקשב וריכוז זה רק סיפטום אחד לבעיה ,
היום לא קוראים לזה בעיית קשב וריכוז אלא "אי די איץ די"
(מי שיודע אנגלית מוזמן לכתוב זאת באנגלית)
 
(מי שיודע אנגלית מוזמן לכתוב זאת באנגלית)
ADHD - כשזה עם היפריות.
ADD בלי היפריות.

להרגיל את הגוף להתמודד עם הבעיות קשב וריכוז, על ידי שמאמנים ומרגילים את האדם בדברים שקריטים לו.
להתמודד פירושו להתרכז או לעקוף?
 
אז מה תעשה עם בחור ישיבה שמחמת בעיות הריכוז לא מצליח ללמוד, ולעקוף - שפירושו לא ללמוד - זה פיתרון שאינו מקובל על הצוות, וגם ישאיר אותו בלי יכולת ללמוד דף גמרא?
לא לעקוף ולא ללמוד.
אלא ללמוד בצורה שאין צורך בריכוז.
 
זה פיתרון שאינו מקובל על הצוות, וגם ישאיר אותו בלי יכולת ללמוד דף גמרא?
אגב. זה בעיה מספר אחד של המתמודדים עם בעייה זו,
ראיתי בספר אחד שזה כמו שינסו לשים נשר בכלוב של תרנגולים ואז יגידו שהוא לא בסדר...

דהיינו?
לי יש חברותא, בחור שלא לוקח, וכדי להבין שאלה אחת בגמרא אני צריך לגרום לו להסתכל עלי ואז להסביר לו שלוש פעמים, יש דרך לקצר את זה?
ניסת פעם לברר למה קשה לו להסתכל עליך?
 
אגב. זה בעיה מספר אחד של המתמודדים עם בעייה זו,
ראיתי בספר אחד שזה כמו שינסו לשים נשר בכלוב של תרנגולים ואז יגידו שהוא לא בסדר...
תודה אינה מספיקה, הדוגמא שהבאת מתמללת היטב את התחושות שלי לנושא.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
ניסת פעם לברר למה קשה לו להסתכל עליך?
זה כיוון שאף פעם לא חשבתי עליו, אבל בד"כ כשהוא נאבד זה כי הוא נזכר במשהו ונכנס אליו לגמרי - ואז המבט שלו מוסט, אבל זה קורה גם כשהוא מסתכל עלי - שהוא נכנס לגמרי לנושא אחר - ולכן גם אז צריך להסביר ךו עוד שלוש פעמים.
 
זה כיוון שאף פעם לא חשבתי עליו, אבל בד"כ כשהוא נאבד זה כי הוא נזכר במשהו ונכנס אליו לגמרי - ואז המבט שלו מוסט, אבל זה קורה גם כשהוא מסתכל עלי - שהוא נכנס לגמרי לנושא אחר - ולכן גם אז צריך להסביר ךו עוד שלוש פעמים.
אני לא עובד באימון,
אשתי לומד את זה ותאמין שזה עוד מקרה קל בשביל אימון קשב,

כמובן יתכן ותוך כדי האימון יערבו טיפול תרופתי, אבל לא בשביל להשאר עם הכדורים,
 
לי יש חברותא, בחור שלא לוקח, וכדי להבין שאלה אחת בגמרא אני צריך לגרום לו להסתכל עלי ואז להסביר לו שלוש פעמים, יש דרך לקצר את זה?
לענ"ד, יהיה יותר קל להסביר לו פעם אחת באופן קצר וברור,
מאשר בשלוש פעמים שבכל אחת יעופף עוד יותר מהפעם הקודמת. אולי אני טועה.
 
לענ"ד, יהיה יותר קל להסביר לו פעם אחת באופן קצר וברור,
מאשר בשלוש פעמים שבכל אחת יעופף עוד יותר מהפעם הקודמת. אולי אני טועה.
לא תמיד הבעיה היא בצורת ההגשה.
אדם שיש לו בעיות קשב הוא סובל וכמה שנכחיש את זה זה יגרום לו יותר סבל.
 

הודעות מומלצות

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון