שותפות במניות - המענק של בנק הפועלים | כשרות | פורום אוצר התורה שותפות במניות - המענק של בנק הפועלים | כשרות | פורום אוצר התורה

חיים ארוכים

משתמש רגיל
gemgemgem
הודעות
126
תודות
243
נקודות
40
בזמן זה בנק הפועלים מביא מתנה לכל החברים בבנק להם יש מנימיום 1000 ש"ח בתאריך מסוים,
אפשרות 1 מתוך 2, או מניה בבנק בשווי 120 ש"ח, או 100 ש"ח מזומן.

יש לדון בזה בכמה ענינים.
1. האם עצם קבלת המענק הוא רבית, משום שמגיע עבור הכסף בבנק, או שאינו אלא כמענק לחברי הבנק, אך בפועל כמדומה שאין דרך למנוע מהבנק מלהעניק את המענק.
2. האם במניה יש בעיה של שותפות בחברה שמבצעת איסורים כהלואה בריבית, ישנם מהפוסקים שכ' דמניות אינה בעלות, אך לפי"ז אין כלל בעיה ללות בריבית עם הבנק משום דאינו אדם, ויש מהפוסקים דכ' דהוא בעלות, ויש דחילקו בין רוב מניות שיכול להשפיע על קבלת ההחלטות, למיעוט מניות שאין לו השפעה.
 
1. האם עצם קבלת המענק הוא רבית, משום שמגיע עבור הכסף בבנק, או שאינו אלא כמענק לחברי הבנק, אך בפועל כמדומה שאין דרך למנוע מהבנק מלהעניק את המענק.
בוודאי שהוא ריבית (בלי היתר עיסקא)
חשבון בנק בכללי בלי היתר עיסקא הוא ריבית לכתחילה
 
בוודאי שהוא ריבית (בלי היתר עיסקא)
חשבון בנק בכללי בלי היתר עיסקא הוא ריבית לכתחילה
בכללי אני מסכים משום שהוא ריבית זכות, אך פה זה לא קשור אלא מענק לחברי בהנק כדי לעודד השקעות, ורק הגדרת חבר בבנק הוא משתמש בפועל בבנק ולכן נקבע רק למי שהיה לו 1000 ש"ח.
השאלה מה מגדיר ריבית, הרי בסיפור הזה כל הסיפור הוא שיווק
 
בזמן זה בנק הפועלים מביא מתנה לכל החברים בבנק להם יש מנימיום 1000 ש"ח בתאריך מסוים,
אפשרות 1 מתוך 2, או מניה בבנק בשווי 120 ש"ח, או 100 ש"ח מזומן.

יש לדון בזה בכמה ענינים.
1. האם עצם קבלת המענק הוא רבית, משום שמגיע עבור הכסף בבנק, או שאינו אלא כמענק לחברי הבנק, אך בפועל כמדומה שאין דרך למנוע מהבנק מלהעניק את המענק.
2. האם במניה יש בעיה של שותפות בחברה שמבצעת איסורים כהלואה בריבית, ישנם מהפוסקים שכ' דמניות אינה בעלות, אך לפי"ז אין כלל בעיה ללות בריבית עם הבנק משום דאינו אדם, ויש מהפוסקים דכ' דהוא בעלות, ויש דחילקו בין רוב מניות שיכול להשפיע על קבלת ההחלטות, למיעוט מניות שאין לו השפעה.
לכאורה אין כאן ריבית, וזה רק מתנה לחברי הבנק,
והראיה שהמענק שווה לכל הלקוחות ללא הבדל בין סכומי הכסף המופקדים.
 
ורק הגדרת חבר בבנק הוא משתמש בפועל בבנק ולכן נקבע רק למי שהיה לו 1000 ש"ח.
הגדרת חבר בנק זה כל מי שהלווה לבנק 1000 ש"ח אני לא יכול לתת מענק חבר לכל מי שהלווה לי כסף
אלא אם יש לו היתר עיסקא שאז הוא משקיע בבנק ולא מלווה
השאלה מה מגדיר ריבית, הרי בסיפור הזה כל הסיפור הוא שיווק
שיווק שאנשים ימשיכו להלוות לבנק
כל דברי הם לגבי המענק הכספי שהיתר עיסקא יועיל אבל לגבי המניות לא יועיל היתר עיסקא רק השאלה האם בעל מניה הוא בעלים או לא מכיוון שרבו בזה השיטות דעתי הענייה שראוי להחמיר.
 
לכאורה אין כאן ריבית, וזה רק מתנה לחברי הבנק,
והראיה שהמענק שווה לכל הלקוחות ללא הבדל בין סכומי הכסף המופקדים.
אטו מי שמלוה בריבית אחידה ללא הבדלים בין גובה ההלואה, וכי לא יהיה ריבית?
 
אטו מי שמלוה בריבית אחידה ללא הבדלים בין גובה ההלואה, וכי לא יהיה ריבית?
זה לא דומה!
רק הבאתי ראיה, שכוונתם היא למענק לחברים.
הא למה"ד לגמ"ח הלוואות שביקש מנגידים תרומות לגמ"ח, ועושה להם 'דינער' מכובד,
זה יקרא ריבית?
 
בהרבה קהילות היום שמחזיקים גמ"ח לחברי הקהילה, רק מי שתורם הוראת קבע לקהילה יכול לקבל הלואה, וטענתם בפיהם שאין ההלואה בעבור ההו"ק, אלא הוא רק הגדרת חבר,
עיין ערך הגמח המרכזי שההלואות ניתנות רק לתורמים...
 
בוודאי שהוא ריבית (בלי היתר עיסקא)
ולמעשה יש המורים
 
ולמעשה יש המורים
כמדומה שלא הבנת הרב נשאל על המניות גם למי שיש היתר עיסקא כי בלי זה כלום לא מתחיל
 
לא קראתי כל מה שכתוב ליל אבל שאלתי ע"ז בבי"ד של ר' פנחס וינד שליט"א
ושם אמרו לי שמשום ריבית אין בעיה כי לבנקים יש היתר עיסקה
אבל יש בעיה שהבנק מחלל שבת ואתה שותף לזה ובזה חלקו
הרב אלישיב התיר כי הם עושים שם מה שהם רוצים בלי לשאול את שאר השותפים (דהיינו אותך)
ור' ניסים אסר כי סוף סוף אתה נהנה מאיסור שבת
 

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון