צריך להיות נושא בעול עם החיילים הנמצאים בכל מיני צער וייסורים ופחד מוות | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2 צריך להיות נושא בעול עם החיילים הנמצאים בכל מיני צער וייסורים ופחד מוות | אוצר הגות מוסר ומחשבה יהודית| דף 2
המחלוקת האידיאלוגית שלנו עם החילוניים ועם המדינה, לא אמורה לשבש לנו את ההסתכלות הישרה על מה שקורה סביבנו.

הערבים שפרצו את גדרות עזה ושחטו וטבחו באחינו בית ישראל הגרים ב"עוטף עזה" -
לא עשו כן משנאת תושבי "רעים" ו"בארי",
הם עשו זאת משנאת עם ישראל,
ולכן המלחמה היא מלחמה כנגד עם ישראל.

אותם חטופים שיושבים ונאנקים במנהרות החשוכות של עזה,
לא נבחרו על ידי ה"פרא אדם" בגלל אישיותם,
אלא בגלל שהם יהודים כמוני וכמוך,
ולכן הצרה שלהם היא צרה כללית של עם ישראל, ולא צרה פרטית שלהם.

לא לחינם אמר מרן הגרד"ל שהדבר שהמצב של החטופים כואב לו מאוד ומטריד אותו מאוד.
כ"ז לא קשור לצער, נכון שהם רוצים להשמיד אותנו, לכן מה, לכן נצטער?, זה הרי לא יעזור, אלא מה אתה רוצה שנצטער על אלה שהם כן השמידו, מה ההבדל בינם לבין חולה סרטן, מה זה קשור מה שהם בתאוריה (או לא רק..) רוצים את כולם למעשה מספר מסוים של אנשים סובלים בגללם כמעט זהה למאושפזי המחלקה האנקולוגית בשיבה
 
כ"ז לא קשור לצער, נכון שהם רוצים להשמיד אותנו, לכן מה, לכן נצטער?, זה הרי לא יעזור, אלא מה אתה רוצה שנצטער על אלה שהם כן השמידו, מה ההבדל בינם לבין חולה סרטן, מה זה קשור מה שהם בתאוריה (או לא רק..) רוצים את כולם למעשה מספר מסוים של אנשים סובלים בגללם כמעט זהה למאושפזי המחלקה האנקולוגית בשיבה
בראש השנה דנים בבית דין של מעלה על "בריות בו יפקדון להזכירם לחיים ולמוות",
וכן גם דנים "על המדינות בו יאמר איזו לחרב ואיזו לשלום".

כשגזרו על חולה אונקולוגי - זה היה כשדנו על "ובריות בו יפקדון",
וכשדנו על ארץ ישראל - נקבע שאנחנו כל האנשים הגרים בארץ ישראל יגורו בארץ שלא יהיה בה שלום אלא יהיה בה חרב.

כך שהגזירה של המלחמה והחטופים היא גזירה כללית, ואילו גזירת החולים היא גזירה פרטית.
 
בראש השנה דנים בבית דין של מעלה על "בריות בו יפקדון להזכירם לחיים ולמוות",
וכן גם דנים "על המדינות בו יאמר איזו לחרב ואיזו לשלום".

כשגזרו על חולה אונקולוגי - זה היה כשדנו על "ובריות בו יפקדון",
וכשדנו על ארץ ישראל - נקבע שאנחנו כל האנשים הגרים בארץ ישראל יגורו בארץ שלא יהיה בה שלום אלא יהיה בה חרב.

כך שהגזירה של המלחמה והחטופים היא גזירה כללית, ואילו גזירת החולים היא גזירה פרטית.
נפרט

כשדנו על המדינה, נקבע שתהיה עת מלחמה, וחטופים וכו' וכו'
אך
כשדנו על פלוני שיחטף, או על פלוני שיהרג בעת המלחמה, דנו בכלל "בריות בו יפקדון להזכירם לחיים ולמוות"

ופשוט.
 
נפרט

כשדנו על המדינה, נקבע שתהיה עת מלחמה, וחטופים וכו' וכו'
אך
כשדנו על פלוני שיחטף, או על פלוני שיהרג בעת המלחמה, דנו בכלל "בריות בו יפקדון להזכירם לחיים ולמוות"

ופשוט.
ממש כדבריך.

נגזר שיהיו ב"כלל ישראל" מלחמה וחטופים,
והקב"ה קיים את הגזירה של כלל ישראל באותם יחידים, כי "הצור תמים פעלו",
כך שבפועל הם מקיימים את הגזירה שנגזרה על "כלל ישראל".
 

הודעות מומלצות

איזה תפילה התפללו ישראל בליל הסדר במצרים?

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון