תחרות חיבורים תורניים מפעל הפיס | עזרה הדדית| דף 4 | פורום אוצר התורה תחרות חיבורים תורניים מפעל הפיס | עזרה הדדית| דף 4 | פורום אוצר התורה
  • ברכות לעולם התורה שכובש מחר את ספסלי בית המדרש! יישר כח

    יישר כח גדול לכל הלומדים, עמלי התורה - שמעמידים עולם ומלואו!

אשמח אם מישהו יוכל להעלות את הטפסים המקוונים אותם צריך לצרף בהגשת מאמר, לא ברור לי למה הכוונה המדויקת, והאתר חסום אצלי במחשב.
 
אשמח אם מישהו יוכל להעלות את הטפסים המקוונים אותם צריך לצרף בהגשת מאמר, לא ברור לי למה הכוונה המדויקת, והאתר חסום אצלי במחשב.
אם האתר חסום לך מה יעזור לך הטפסים?
 
הא גופא, מדוע לאבותיהם - שלא דרכו בישיבה כל השנה, מגיע יותר מאברכים שמתפללים יום יום בישיבה - שזה קריטריון מרכזי בזכות לקבלת מקום?
רק בגלל שהם "משפוחעה".
האם לרבני הישיבה אין זכויות שראויות להם לקבלם מהישיבה?
האם תפקידם בישיבה אינו מקנה להם איזו זכות לכבוד מסויים בתוך מערכת הישיבה?
מה זה נוגע לפרוטקציה?
 
מו"ר הגרי"ג היה מורה כי במקומות לימים נוראים בישיבה - יש עדיפות לילדי בני משפחות הצוות יותר מאברכים שמתפללים בישיבה בקביעות יום יום, למרות שלאותם אלו ממשפחת הצוות לא היה קשר לישיבה במשך השנה כולה.
לא כ"כ קשור לפרוטקציה
מרן הגריג"א זצ"ל סבר שחלק מהזכות של איש צוות בישיבה הוא שבניו או נכדיו יקבלו מקום גם הם
וזו הסיבה שבגללה צאצאי הצוות קיבלו מקום. (אגב, עד היום בן של איש צוות שלומד בישיבה מקבל מקום כמו שני ועדים מעליו)
וכ"ז לא קשור בכלל ל'פרוטקציה' זה חלק מהזכות שלו כאיש צוות.
[וזה הסיבה שנין של שליט"א מקבל מקום ונין של זצ"ל לא מקבל מקום דוק ותשכח]....
 
האם לרבני הישיבה אין זכויות שראויות להם לקבלם מהישיבה?
האם תפקידם בישיבה אינו מקנה להם איזו זכות לכבוד מסויים בתוך מערכת הישיבה?
מה זה נוגע לפרוטקציה?
השאלה למה אתה קורא פרוטקציה.
אם הם מחלטים שתפקידם בישיבה מקנה להם זכות להכניס כל מי שהם רוצים לישיבה - זה יהיה פרוטקציה או לא?
פרוטקציה היא כל זכות שלא מוקנית בצד עצם הדבר, אלא מסיבה צדדית של כבוד, כסף, או שיקולים רבניים כאלו ואחרים.
וזה בדיוק מה שקורה במקומות.
לא כ"כ קשור לפרוטקציה
מרן הגריג"א זצ"ל סבר שחלק מהזכות של איש צוות בישיבה הוא שבניו או נכדיו יקבלו מקום גם הם
וזו הסיבה שבגללה צאצאי הצוות קיבלו מקום.
על זה גופא אני מדבר.
א. לא מרן הגרי"ג סבר את זה, זה דבר שהיה עוד לפני שהוא נתן הוראות בישיבה..
ב. מי החליט שזה חלק מהזכות ומדוע הוחלט כך, אם זה רק בגלל שיקול של כבוד רבני הישיבה זה בדיוק נקרא פרוטקציה.
רבותי, שימו לב למה שאמרתי.
מרן הגרי"ג אחז שפרוטקציה היא זכות המגיעה ביושר. אם גם אתם אוחזים כך - מצויין.
אגב, יש להבדיל מבניו לנכדיו ודו"ק.
(אגב, עד היום בן של איש צוות שלומד בישיבה מקבל מקום כמו שני ועדים מעליו)
אתה מדבר מחוסר ידיעה.
אין דבר כזה "מקום של שני וועדים מעליו".
בחור מש"א מקבל בש"א - זו הוראה של ר' לייזר אישית.
גם נכדים של משפחת כהנמן מקבלים עם הוועד שלהם.
[וזה הסיבה שנין של שליט"א מקבל מקום ונין של זצ"ל לא מקבל מקום דוק ותשכח]....
זו הייתה יכולה להיות ראיה שזו פרוטקציה. כשנפטר הנותן כבר אין מקבל...
אבל אני יכול לתת לך שמות של חתנים של הצוות זצ"ל שמקבלים מקום לבניהם הקטנים פחות מבר מצווה - במקומות של הקיבוץ!
 
אתה מדבר מחוסר ידיעה.
אין דבר כזה "מקום של שני וועדים מעליו".
בחור מש"א מקבל בש"א - זו הוראה של ר' לייזר אישית.
גם נכדים של משפחת כהנמן מקבלים עם הוועד שלהם.
אתה היית גבאי ?
אתה צאצא של איש צוות ?
 
אם יורשה לי, גם אני למדתי בישיבה, וגם אני מכיר את ההתנהלות, והנפשות הפועלות
כמדומה שכל צאצאי ר' שלומק'ה זצ"ל מקבלים מקום.
להד"ם, חלקם מקבלים, ולא כולם
גם נכדים הרוב לא מקבלים מעבר לשנה או שנתיים כאברכים, או שהם זכאים מסיבות תפילה בישיבה וכיוצא בזה.
נ.ב חלק מצאצאי הגר"ש, הם נכדי הגרא"כ, נכדי הגרא"ג, ונכדי הגרח"פ
וכל השאר הינם אחיינים של שלושת הנ"ל.
אתה מדבר מחוסר ידיעה.
אין דבר כזה "מקום של שני וועדים מעליו".
בחור מש"א מקבל בש"א - זו הוראה של ר' לייזר אישית.
גם נכדים של משפחת כהנמן מקבלים עם הוועד שלהם.
אין שום הוראה רשמית בנידון, לא שני וועדים, ולא עם הוועד, אולם כל מי שטיפה יודע לדאוג לעצמו, ופונה אל הגבאים, בהיות בן של או נכד של, יקבל עדיפות למעלה מהוועד שלו, כך לפחות היה בזמני.
 
אין שום הוראה רשמית בנידון, לא שני וועדים, ולא עם הוועד, אולם כל מי שטיפה יודע לדאוג לעצמו, ופונה אל הגבאים, בהיות בן של או נכד של, יקבל עדיפות למעלה מהוועד שלו, כך לפחות היה בזמני.
אפי' הנכדים של ר' לייזר לא מקבלים עדיפות.
אולי פעם המצב היה שונה, הגבאים לא היו מקבלים את ההוראות ממשפחת כהנמן ולכן יכול להחליט לעצמם.
היום כשאת הגבאות מלווה ר' אריה כהנמן אישית - אין משחקים והגבאים אינם יכולים לקדם אף אחד אלא למקומות טובים בתוך הוועדים עצמם.
 
אכן, כונתי היתה בעיקר עליהם [פשוט את זה ראיתי], ושיערתי שכך זה גם אצל השאר, אך גם זה לא מובן, כי הלא הגרא"ג כבר מזמן נבג"מ, וצאצאים של לשעברים כבר לא מקבלים.
אגב, פעם שמעתי שר' חצק'ל הורה שיתפללו גם אברכים בישיבה, וזו הסיבה שכל הנ"ל מקבלים. [כי לא שייך שאברך יתפלל לבד בלא ילדיו].
אלא למקומות טובים בתוך הוועדים עצמם
בעיניי ראיתי לא כך.
 
אכן, כונתי היתה בעיקר עליהם [פשוט את זה ראיתי], ושיערתי שכך זה גם אצל השאר,
נכדי הגרא"ג? סביר להניח שמדובר בבודדים, מתוך הכרות עם גילאי בניו.
ומנין שאינם מתפללים בקביעות בישיבה וזכאים מכח עצמם?
 
בעיניי ראיתי לא כך.
מתי?
ומה בדיוק ראית?
נכדי הגרא"ג? סביר להניח שמדובר בבודדים, מתוך הכרות עם גילאי בניו.
ומנין שאינם מתפללים בקביעות בישיבה וזכאים מכח עצמם?
הם אינם מתפללים בישיבה,
ומקבלים אכן מקומות לרוב, אמנם גם נכדי הגרי"ג כדוגמת אדלר וגרבוז מקבלים לרוב.
 
בנים ונכדים של ר"מים שליט"א וזצ"ל משיעורים נמוכים שמקבלים מקומות בשיעורים יותר גבוהים.
גם אנוכי זכיתי השנה להתפלל בישיבה ולא זכיתי לראות זאת,
בדקתי בנכדי הגרא"כ ונכדי הגרד"ל ונכדי הגרח"פ שקיבלו מקום בוועד שלהם, הן בש"א הן בש"ב והן בש"ג. בוועדים הגבוהים יותר זה ממילא לא לגמרי מחולק.
יתכן שמדובר על כאלו שהתפללו במקום של אביהם, או אחיהם הקטנים שמקבלים מקום טוב יותר מהם.

אגב, מבדיקה שערכתי עולה כי לא כל בני וחתני הגרא"ג זוכים למקום לילדיהם.
 

הודעות מומלצות

מצאתי שני מקומות שנכתב בהם שיש חומרא גדולה...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה