סוכות, שמח"ת ושמ"ע - הקבלת פני רבו - מרן רבי דב לנדו א' דחוה"מ סוכות תשפ"ו | ענייני דיומא| דף 2 סוכות, שמח"ת ושמ"ע - הקבלת פני רבו - מרן רבי דב לנדו א' דחוה"מ סוכות תשפ"ו | ענייני דיומא| דף 2
הגרא"מ באקאן הוא אחד מענקי הת"ח שבדורנו
הוא כותב באהלי טהרות במדור תורת גלציה
כיום הוא לומד בגרטלר
הוא לומד כל היום חומש כהגר"א...
?
מישהו יכול להרחיב (להוסיף)? ובכלל על האיש ועל שיחו ושיגו
 
במה שהוכיח הגרצ"א שטינברג,
מהמחזורים שמותר להחזירם משום התירו סופם משום תחילתם,
ולא משום שמכין ליו"ט הבא, ע"כ שאסור להכין ליו"ט הבא,
ודחה מרן שליט"א דרוצה את הספר, וא"כ הוא לא ליו"ט הבא,
ולכאו' לא מובן מה דחה, דס"ס יש כאן גם הכנה ליו"ט הבא,
דומיא דשוחט בהמה ע"מ לאכול כזית, שהותר משום דס"ס צריך גם ליו"ט,
וה"נ אף שצריך הספר אצלו, מ"מ גם צריך אותו ליו"ט הבא,
ודחית הגר"ש אלתר דצריך את הספר בביהכנ"ס, אינו מובן, דהרבה פעמים צריכים את המחזור גם בבית,
 
זה לא נכון לומר שהוא רוצה את הספר ליום טוב הבא — הרי הוא יכול לקנות מחזור חדש ליום טוב הבא. אלא הסיבה היא משום הפסד ממון , וההפסד הוא עכשיו.
אני שמעתי את זה נאמר, נשם דמה לי, ממרן ראש הישיבה.
 
זה לא נכון לומר שהוא רוצה את הספר ליום טוב הבא — הרי הוא יכול לקנות מחזור חדש ליום טוב הבא. אלא הסיבה היא משום הפסד ממון , וההפסד הוא עכשיו.
אני שמעתי את זה נאמר, נשם דמה לי, ממרן ראש הישיבה.
מה אכפת לי שיכול לקנות, ס"ס עושה את זה גם בשביל יו"ט הבא
 
בעניין הסיפור מר' שמעון סופר
ממש בהשגחה פרטית היום בבוקר אינה ה' לידי בס' שלמי תודה סי' א' שמביא מעשה זה ולהדיא מפרש שחשש על כוונתו (אין לי את לשונו כעת)
עי"ש מה שמוכיח מזה
וא"כ לא ברור מה היה הנידון אתמול
 
לא כל מטרה ועניין המתקיים בעשייה נידונת כהכנה.
מנין והלא ס"ס יש לזה שימוש ביו"ט
ווכמו שאת כל הבהמה תכנן לאכול אחר המועד ורק כזית אחד היום מותר לו לשחוט
ה"ה שאת המחזור הוא צריך שזה שלו וגם כדי שיהא לו לשנה הבאה
וכמו"כ אם ברי לו שלא יצטרך לשנה הבאה היה לוקחו ישר לגניזה
ופוק חזי מהמנהג לזרוק את הקינות לגניזה בכל שנה
 
בעניין הסיפור מר' שמעון סופר
ממש בהשגחה פרטית היום בבוקר אינה ה' לידי בס' שלמי תודה סי' א' שמביא מעשה זה ולהדיא מפרש שחשש על כוונתו (אין לי את לשונו כעת)
עי"ש מה שמוכיח מזה
וא"כ לא ברור מה היה הנידון אתמול
אם תוכל לפרט
שגם מי שלא היה שם או צפה
או עכ"פ לא זוכר יהא בעניינים
 
הביאו מעשה שר' שמעון סופר התעורר באמצע הלילה (בלי להאריך בפרטים) ואמר שחושש שלא יצא יד"ח
ומרן רה"י הגרד"ל הביא את זה כסוג של חידה מה היתה יכולה להיות הבעיה שהתעוררה פתאום במחשבתו
ושאלתי שבספר הנ"ל מביא ציטוט של המעשה כמדומה מאותו מקום שציטט מרן הגרד"ל ושם מפורש שהנושא היה בכוונות
והנה צילום מסך
1760019063803.png
1760019043580.png
 
הביאו מעשה שר' שמעון סופר התעורר באמצע הלילה (בלי להאריך בפרטים) ואמר שחושש שלא יצא יד"ח
ומרן רה"י הגרד"ל הביא את זה כסוג של חידה מה היתה יכולה להיות הבעיה שהתעוררה פתאום במחשבתו
ושאלתי שבספר הנ"ל מביא ציטוט של המעשה כמדומה מאותו מקום שציטט מרן הגרד"ל ושם מפורש שהנושא היה בכוונות
(אני מנסה להביא ציטוט בע"ה)
כמדומני שר' דוב התיחס לזה וטען שלא יתכן שהיה מחמת שקודם לא ידע או לא שם לב א'
אלא התעורר לו איזה ספק חדש ורצה לטעון דדלמא התעורר לו שלא סגי בכוונה לזכר לענני הכבוד אלא גם בעי לכוונה לישיבה בסוכה
אם זכורני לא מטעה אותי
 
מישה יכול לספר קצת רקע על הגאון המופלג משהו לא רגיל ר' משה חיים אולמן איפה למד איך הוא הגיע להגרד''ל
בעניין הסיפור מר' שמעון סופר
ממש בהשגחה פרטית היום בבוקר אינה ה' לידי בס' שלמי תודה סי' א' שמביא מעשה זה ולהדיא מפרש שחשש על כוונתו (אין לי את לשונו כעת)
עי"ש מה שמוכיח מזה
וא"כ לא ברור מה היה הנידון אתמול
לר' דב הפריע שלא יכול ליהות שלא כוון
 
מנין והלא ס"ס יש לזה שימוש ביו"ט
ווכמו שאת כל הבהמה תכנן לאכול אחר המועד ורק כזית אחד היום מותר לו לשחוט
ה"ה שאת המחזור הוא צריך שזה שלו וגם כדי שיהא לו לשנה הבאה
וכמו"כ אם ברי לו שלא יצטרך לשנה הבאה היה לוקחו ישר לגניזה
ופוק חזי מהמנהג לזרוק את הקינות לגניזה בכל שנה
הרי גם מר יודה שמטרה מאוד שולית המתקיימת אינה נידונת כהכנה, וצריך לדעת במדויק את השיעור הנדרש בכדי להגדיר את הדבר כהנה
 
הרי גם מר יודה שמטרה מאוד שולית המתקיימת אינה נידונת כהכנה, וצריך לדעת במדויק את השיעור הנדרש בכדי להגדיר את הדבר כהנה
אבל זה לא שולי אם הוא לא היה צריך לשנה הבאה לא היה מחזיר לביתו אלא לגניזה
 
אבל זה לא שולי אם הוא לא היה צריך לשנה הבאה לא היה מחזיר לביתו אלא לגניזה
לא כל דבר שיכול להיות כשימוש בחפץ הוא קיים כדבר שקיים בדבר עצמו.
ולכן מה שהוא צריך את המחזורים לשנה הבאה אפשר שאין זה הכנה היום וכמו שכתב הרב היושב בישיבה.

 

חברים מקוונים לאחרונה

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון