מניעת בונוס לנהג - אסור? | בית המדרש – דיונים תורניים מניעת בונוס לנהג - אסור? | בית המדרש – דיונים תורניים

אחד יחיד

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם מאמר
פרסם 5 מאמרים
פרסם 15 מאמרים!
פרסם 30 מאמרים!
הודעות
5,168
תודות
7,361
נקודות
662
יש טענה נפוצה, שחייבים לתקף את הרב קו - כי גם אם מותר לגנוב מהמדינה - עדיין הנהג מקבל בונוס של כמה אגורות על כל תיקוף, ולכן צריך לתקף כדי שלא להפסיד את הנהג.

ולאחרונה גם ראיתי טענה זו על לוחות המודעות בצירוף חתימתם של הרבה פוסקים.

ואני תמה, אם אני נכנס עכשיו לרמי לוי - זה בהיתר, ואין לי צורך לשלם על זה. אבל עומד שם אדם ומתחנן בפני שאני אנפיק כרטיס אשראי שלהם - כי על כל כרטיס הוא מקבל בונוס. האם מישהו יחשוב שיש לי חובה לעשות את זה כדי שלא להפסיד את המשווק? ברור שלא.

ואם אני אוחז שמותר לגנוב מהמדינה, אני עולה על האוטובוס בהיתר, ויושב שם אדם ומבקש שאני אשלם כסף לחינם כדי שהוא לא יפסיד. האם אני צריך להתחשב בזה?

אשמח לשמוע את דעת הרבנים, ואני מבקש בכל לשון של בקשה לא להיכנס כלל לנושא של גניבה מהמדינה מותר או אסור - כבר נפתחו על זה מספיק אשכולות. האשכול הזה נועד לדיון רק על הבונוס של הנהגים בהנחה שמותר לגנוב מהמדינה.
 
יש טענה נפוצה, שחייבים לתקף את הרב קו - כי גם אם מותר לגנוב מהמדינה - עדיין הנהג מקבל בונוס של כמה אגורות על כל תיקוף, ולכן צריך לתקף כדי שלא להפסיד את הנהג.

ולאחרונה גם ראיתי טענה זו על לוחות המודעות בצירוף חתימתם של הרבה פוסקים.

ואני תמה, אם אני נכנס עכשיו לרמי לוי - זה בהיתר, ואין לי צורך לשלם על זה. אבל עומד שם אדם ומתחנן בפני שאני אנפיק כרטיס אשראי שלהם - כי על כל כרטיס הוא מקבל בונוס. האם מישהו יחשוב שיש לי חובה לעשות את זה כדי שלא להפסיד את המשווק? ברור שלא.

ואם אני אוחז שמותר לגנוב מהמדינה, אני עולה על האוטובוס בהיתר, ויושב שם אדם ומבקש שאני אשלם כסף לחינם כדי שהוא לא יפסיד. האם אני צריך להתחשב בזה?

אשמח לשמוע את דעת הרבנים, ואני מבקש בכל לשון של בקשה לא להיכנס כלל לנושא של גניבה מהמדינה מותר או אסור - כבר נפתחו על זה מספיק אשכולות. האשכול הזה נועד לדיון רק על הבונוס של הנהגים בהנחה שמותר לגנוב מהמדינה.
לכאורה ויתכן לחלק
בין חנות שלא מעלה ולא מוריד אם נכנסים שם או לא
משא"כ אוטובוס הרי הנהג מרוויח מהנסיעה כי לולא זה לא היה נוהג ומבזבז זמנו לריק, אלא שהכסף הגדול מקבל מהמדינה, ועוד מעט כסף מקבל מהנוסעים לפי התיקוף [יש מחקר שהנהגים רוצים בתיקוף והצטרפו נהגים בגלל זה מה שלא היה קודם לכן] והרי דין פרוטה כדין מאה
 
מצטרף לדברי @שטייגניסט

אולם לגופה של טענה,
נשמע לי מעט מגוחך לטעון שנהג מקבל על כל תיקוף,
אני לא מדבר עובדתית, אלא מסברא.
זה ברור שרוב קווי התחבורה הציבורית, אולי לא רוב אבל הרבה-
כלל לא שווים את עצמם, אם זה קו שנוסע מיקנעם למעלות תרשיחא,
וכן הלאה והלאה כל מיני קווים שהמשתמשים בהם ספורים.
אם נכונה הטענה שהנהג מקבל על כל תיקוף כסף, הרי הנהגים היו מחפשים את הקווים המלאים?!
וביותר, שלא זכור לי בעת האחרונה שעליתי על אוטבוס וראיתי שיש לנהג אינטרס שיתקפו,
אדרבה, לפעמים המכשירים לא עובדים וזה בכלל לא מעניין אותם.
פעם, שהיו מתקפים אצל הנהג, הוא היה דואג לזה כחלק מתפקידו.
אולם היום שהמכשירי תיקוף פזורים באוטבוס, זה בכלל לא מעניין את הנהג...
 
נערך לאחרונה:
לכאורה ויתכן לחלק
בין חנות שלא מעלה ולא מוריד אם נכנסים שם או לא
משא"כ אוטובוס הרי הנהג מרוויח מהנסיעה כי לולא זה לא היה נוהג ומבזבז זמנו לריק, אלא שהכסף הגדול מקבל מהמדינה, ועוד מעט כסף מקבל מהנוסעים לפי התיקוף [יש מחקר שהנהגים רוצים בתיקוף והצטרפו נהגים בגלל זה מה שלא היה קודם לכן] והרי דין פרוטה כדין מאה
מה זה קשור אלי?
גם המשווק של כרטיסי האשראי לא היה רוצה לעבוד בלי הבונוס על כל כרטיס, לכן אני חייב לקנות כרטיס?
 
מצטרף לדברי @שטייגניסט

אולם לגופה של טענה,
נשמע לי מעט מגוחך לטעון שנהג מקבל על כל תיקוף,
אני לא מדבר עובדתית, אלא מסברא.
זה ברור שרוב קווי התחבורה הציבורית, אולי לא רוב אבל הרבה-
כלל לא שווים את עצמם, אם זה קו שנוסע מיקנעם למעלות תרשיחא,
וכן הלאה והלאה כל מיני קווים שהמשתמשים בהם ספורים.
אם נכונה הטענה שהנהג מקבל על כל תיקוף כסף, הרי הנהגים היו מחפשים את הקווים המלאים?!
וביותר, שלא זכור לי בעת האחרונה שעליתי על אוטבוס וראיתי שיש לנהג אינטרס שיתקפו,
אדרבה, לפעמים המכשירים לא עובדים וזה בכלל לא מעניין אותם.
פעם, שהיו מתקפים אצל הנהג, הוא היה דואג לזה כחלק מתפקידו.
אולם היום שהמכשירי תיקוף פזורים באוטבוס, זה בכלל לא מעניין את הנהג...
לי אמר נהג חרדי בביתר עלית
שבחישוב משוערך באם כולם היו מתקפים היה לו עוד 1000 ש"ח בתלוש

לגבי הסברות הנ"ל, יש לזכור;
-לא כולם אוהבים להסיע בקווים עמוסים
-לא שווה להם להתאמץ עבור כ 10 אג' של התיקוף שלך.

כך או כך, עוד דוגמא של פרוטה לפרוטה
וח"ו שלא ניכל להיות בכלל 'מעשי סדום' של גניבה בפחות מש"פ...
 
זה גזל מהחברת תחבורה ציבורית, ומכול הנוסעים באותו קו (כשמשרד התחבורה רואה שאין נוסעים בקו מסויים מורידים לו את התדירות)
 
אבל עומד שם אדם ומתחנן בפני שאני אנפיק כרטיס אשראי שלהם - כי על כל כרטיס הוא מקבל בונוס. האם מישהו יחשוב שיש לי חובה לעשות את זה כדי שלא להפסיד את המשווק? ברור שלא.
זה יותר דומה לאם תעשה אצלו את האשרי אבל תדאג שהוא לא יקבל את הבנוס המגיע לו
ויותר מכך משום שכאן החברה אומרת לו יש לך שכר בסיס ושאר השכר נגבה עבורך מהלקוחות
 
חושבני שההגדרה היא שהחברה אומרת לנהג שמביתר לאלעד בשעה 6:00 בבוקר. אמור ליהות 50 נוסעים ולכן חלק מעבודתך הוא לדאוג שכולם ישלמו וכך ע''י זה תקבל חלק ממשכורתך .
וכוין שהוא אמור לדאוג מטעם החברה ובזה שהוא לא מתעסק עם זה משלמים פחות אנשים . יוצא שהוא נפסד ממשכורתו.
וכן מצטרף לדברי ידידי הר' @עוזי ומגני שליט''א .
 
האוטובוס לא נוסע לבד,
יש כאן נהג שמסיע אותך ועובד בשבילך, והוא דורש ע"כ את שכרו,
אין זה נהנה וזל"ח אם הוא דורש את שכרו
 
יש טענה נפוצה, שחייבים לתקף את הרב קו - כי גם אם מותר לגנוב מהמדינה - עדיין הנהג מקבל בונוס של כמה אגורות על כל תיקוף, ולכן צריך לתקף כדי שלא להפסיד את הנהג.
אגב, זה משפט שבטעות יסודו.
המדינה מפסידה על התיקוף שלך, ולא מרויחה.
משרד התחבורה משלם לחברות האוטובסים (גם) לפי תיקופים, כך שעל כל תיקוף המדינה מפסידה כמה שקלים. ועכשיו נראה את כל אלה שקנאת ה' בגרונם שנמנעו מלתקף כי ה"י ציונים! רח"ל!, עכשיו שיקנו 300 ניקובים ויתקפו אחד אחרי השני, העיקר שהמדינה תפסיד כסף...
 
האוטובוס לא נוסע לבד,
יש כאן נהג שמסיע אותך ועובד בשבילך, והוא דורש ע"כ את שכרו,
אין זה נהנה וזל"ח אם הוא דורש את שכרו
יש כאן שאלה מאוד פשוטה:
מה אני חייב לנהג? הרי ברור שלא אני שכרתי אותו ולא אני משלם לו בסוף חודש,
העובדה שהמעסיק שלו החליט לתמחר את שכרו גם לפי ההתנהגות שלי האישית לא אמורה להטיל עלי חיוב כל שהוא.
והנפק"מ פשוטה: אם החברה תפשע ותימנע מתשלום התגמול שהובטח על התיקוף שלי - הוא יוכל לתבוע אותו ממני???
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

ה[URL='https://www.hamichlol.org.il/%D...​

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון
למעלה