כתי' בגמ': "שאני התם דאין שליח לדבר עבירה". פי', שהכלל "שלוחו של אדם כמותו" קיים רק בדיני ממונות, או להבדיל, לדבר מצווה, אבל לדבר עבירה לא שייך בהו שליחות. ולכאורה צריך להבין כיצד "מרגלא בפומי דאינשי" שאומרים על אדם בעל עבירה רחמנא ליצלן, "שלוחו של הס"מ" ר"ל ל"ע. והא אין שליח לדבר עבירה!