כידוע הקב"ה ברא את עולמו,
משום שחוק הטוב להיטיב,
וכדי שיהא תהא ההטבה משולמת, ולא נהמא דכיסופא,
ברא אותנו בעוה"ז, שע"י העבודה כאן נזכה לשכר בדין, ותהא ההטבה מושלמת,
וצל"ע, דא"כ מדוע ברא את מידת הבושה, הלא לולי מידת הבושה יכול לברוא אותנו רק בעולם שכר מיד,
[וכלפי מידת ההטבה לק"מ, משום דס"ס...